DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Josef Morávek (lecturer)
Mgr. Jakub Škrdla (lecturer)
MgA. Simona Kurská (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–17:45 203, Tue 15:30–17:45 406, Wed 14:30–17:45 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Mgr. Aleše Bergmana, Ph.D.
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. MgA. Lukáše Riegera, Ph.D.
- Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér Mgr. Josefa Morávka
- - získávání důvěry ve vlastní tvůrčí schopnosti, odvahy chybovat a tvořit v přítomném okamžiku
- - rozvíjení víceúrovňové bytostné pozornosti činoherce experimentujícím hrovým jednáním
- - formulování vize tvůrčího rozvoje, stanovování osobních projektů a jejich monitoring
- - metodika samostatné vícekrokové přípravy tvůrčích úkolů
- - laboratoř: naslouchání impulzům a obsahům ve vlastním těle, kreativní focusing, rezonance obsahů zveřejňovaných a uložených v zážitkové paměti
- - trénink, založený na důkazech: zapojení digitálních technologií do tvůrčích procesů, pro individuální studium a tvorbu
- - projekty v minitýmech ve spolupráci s ateliéry režie a dramaturgie
- Ateliér doc. Mgr. Igora Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, projekt, individuální konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–13:30 203, Fri 14:30–16:00 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. Riegera Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér doc. Smilkové
- - Poznávání sebe sama jako materiál pro hereckou tvorbu (psychiky, energie a duchovna)
- - zpracování estetického kritéria – vkusu a sebereflexe
- - herecký trénink (příprava vybavenosti fyzické, rytmické, energetické, hlasové a osobní pro hereckou tvorbu a projev osobnosti. Vytvoření vlastního rituálu ke každé roli.)
- Ateliér doc. Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:30–10:00 203, Tue 10:15–11:45 203, Tue 12:00–13:30 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. Riegera Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér doc. Smilkové
- - Poznávání sebe sama jako materiál pro hereckou tvorbu (psychiky, energie a duchovna)
- - zpracování estetického kritéria – vkusu a sebereflexe
- - herecký trénink (příprava vybavenosti fyzické, rytmické, energetické, hlasové a osobní pro hereckou tvorbu a projev osobnosti. Vytvoření vlastního rituálu ke každé roli.)
- Ateliér doc. Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 16:15–17:00 203, Thu 17:00–17:45 203, Thu 18:00–18:45 203, Fri 10:15–11:00 203, Fri 11:00–11:45 203, Fri 12:00–12:45 203, Fri 12:45–13:30 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. Riegera Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér doc. Smilkové
- - Poznávání sebe sama jako materiál pro hereckou tvorbu (psychiky, energie a duchovna)
- - zpracování estetického kritéria – vkusu a sebereflexe
- - herecký trénink (příprava vybavenosti fyzické, rytmické, energetické, hlasové a osobní pro hereckou tvorbu a projev osobnosti. Vytvoření vlastního rituálu ke každé roli.)
- Ateliér doc. Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Oxana Smilková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 14:30–19:00 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. Riegera Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér doc. Smilkové
- - Poznávání sebe sama jako materiál pro hereckou tvorbu (psychiky, energie a duchovna)
- - zpracování estetického kritéria – vkusu a sebereflexe
- - herecký trénink (příprava vybavenosti fyzické, rytmické, energetické, hlasové a osobní pro hereckou tvorbu a projev osobnosti. Vytvoření vlastního rituálu ke každé roli.)
- Ateliér doc. Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
DHCZ200 Herecká tvorba
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/18/6. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–17:45 105, Wed 14:30–17:45 105, Thu 14:30–17:45 105, Fri 12:00–14:15 203
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHCL200 Herecká tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHCZ200 Herecká tvorba
Theatre FacultyWinter 2018
The course is not taught in Winter 2018
- Extent and Intensity
- 0/18/6. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHCL200 Herecká tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)