DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
Learning outcomes (in Czech)
Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
Syllabus (in Czech)
  • Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 105, Tue 16:15–19:30 105, Wed 14:30–16:00 105, Wed 16:15–19:30 105, Thu 14:30–16:00 105, Thu 16:15–19:30 105, Fri 10:15–13:30 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
Learning outcomes (in Czech)
Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
Syllabus (in Czech)
  • Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 13:30–19:45 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
Learning outcomes (in Czech)
Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
Syllabus (in Czech)
  • Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
Learning outcomes (in Czech)
Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
Syllabus (in Czech)
  • Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/240/2. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 203, Thu 14:30–17:45 203, Fri 14:30–17:45 203
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
Learning outcomes (in Czech)
Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
Syllabus (in Czech)
  • Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHCL305 Project III

Theatre Faculty
Summer 2016

The course is not taught in Summer 2016

Extent and Intensity
0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
Literature
    required literature
  • Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Stanislavskij, K. S.: Moje výchova k herectví. 2 sv. Praha 1946, 1954. info
    recommended literature
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava 1989. info
  • Kolár E.: Sto plus jedna kapitola o režii, Středočeské krajské kulturní středisko 1980
  • Lukavský R.: Být nebo nebýt - monology o herectví, SPN 1981
Teaching methods (in Czech)
Projekt
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)