DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
- Syllabus (in Czech)
- Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–16:00 105, Tue 16:15–19:30 105, Wed 14:30–16:00 105, Wed 16:15–19:30 105, Thu 14:30–16:00 105, Thu 16:15–19:30 105, Fri 10:15–13:30 105
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
- Syllabus (in Czech)
- Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Oxana Smilková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 13:30–19:45 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
- Syllabus (in Czech)
- Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/240/0. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
- Syllabus (in Czech)
- Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 6 týdnů.
Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/240/2. 6 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 203, Thu 14:30–17:45 203, Fri 14:30–17:45 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Uplatnit dosažené znalosti a dovednosti při tvorbě a prezentaci uměleckého projektu ve spolupráci se studenty dramaturgie a režie ze stejného ročníku.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student herectví svou účastí na realizaci projektu studentů režie a dramaturgie prověří, obohatí a posílí své schopnosti interpreta a spolutvůrce jevištního tvaru dle zadání a vize inscenátorů.
- Syllabus (in Czech)
- Práce dle pokynů inscenátorů (studentů režie a dramaturgie) za supervize a pomoci pedagogů obou ateliérů.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 6 týdnů.
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
- Syllabus (in Czech)
- Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
- Syllabus (in Czech)
- Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
- Syllabus (in Czech)
- Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2017
The course is not taught in Summer 2017
- Extent and Intensity
- 0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
- Syllabus (in Czech)
- Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHCL305 Project III
Theatre FacultySummer 2016
The course is not taught in Summer 2016
- Extent and Intensity
- 0/16/2. 9 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Herecká výchova a Herecká tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Práce studentů herectví na inscenačních projektech se studenty režie a dramaturgie pod supervizí jejich pedagogů. Roste podstatně podíl samostatné práce studentů, jejich práce je pedagogy vedena „z boku“. Důležité je reflektování práce studentů a práce na možných variantách herci nabízených řešení v hodinách Herecké výchovy. Má se tak zvyšovat kompetence, tvořivost a schopnost týmové spolupráce studentů herectví se studenty dalších oborů.
- Syllabus (in Czech)
- Kolektivní a individuální práce na roli ve studentském inscenačním projektu. Mapování úkolu, rozlišení sil a slabin v nutných kompetencích vzhledem k žánru, stylu a postavě, tvůrčí přístup, budování nových kompetencí, celková kompozice role, technika.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Projekt
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)