DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Igor Dostálek
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–13:30 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
  • Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, konzultace
Assessment methods (in Czech)
soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Igor Dostálek
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 105, Tue 16:15–19:30 105, Wed 14:30–16:00 105, Wed 16:15–19:30 105, Thu 14:30–16:00 105, Thu 16:15–19:30 105, Fri 10:15–13:30 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
  • Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, konzultace
Assessment methods (in Czech)
soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Simona Kurská (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
MgA. Jiří Svoboda (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Igor Dostálek
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:00 302, Tue 14:30–16:00 302, Tue 16:15–17:45 302, Tue 20:00–21:30 302, Wed 8:30–10:00 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
  • Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, konzultace
Assessment methods (in Czech)
soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Igor Dostálek
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–15:15 302, Tue 15:15–16:00 302, Tue 16:15–17:00 302, Tue 17:00–17:45 302, Wed 14:30–15:15 302, Wed 15:15–16:00 302, Wed 16:15–17:00 302, Wed 17:00–17:45 302, Thu 14:30–15:15 302, Thu 15:15–16:00 302, Thu 16:15–17:00 302, Thu 17:00–17:45 302, Fri 14:30–15:15 302, Fri 15:15–16:00 302, Fri 16:15–17:00 302, Fri 17:00–17:45 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
  • Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, konzultace
Assessment methods (in Czech)
soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Igor Dostálek
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–19:30 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu
Syllabus (in Czech)
  • Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
  • Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, konzultace
Assessment methods (in Czech)
soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–17:45 302, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHBZ301 Acting )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Syllabus (in Czech)
  • III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHBZ301 Acting )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Syllabus (in Czech)
  • III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHBZ301 Acting )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Syllabus (in Czech)
  • III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHBL301 Acting

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHBZ301 Acting )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Syllabus (in Czech)
  • III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)