DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Igor Dostálek
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:30–13:30 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu - Syllabus (in Czech)
- Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
- Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Igor Dostálek
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–16:00 105, Tue 16:15–19:30 105, Wed 14:30–16:00 105, Wed 16:15–19:30 105, Thu 14:30–16:00 105, Thu 16:15–19:30 105, Fri 10:15–13:30 105
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu - Syllabus (in Czech)
- Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
- Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Simona Kurská (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
MgA. Jiří Svoboda (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Igor Dostálek
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 8:30–10:00 302, Tue 14:30–16:00 302, Tue 16:15–17:45 302, Tue 20:00–21:30 302, Wed 8:30–10:00 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu - Syllabus (in Czech)
- Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
- Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Igor Dostálek
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–15:15 302, Tue 15:15–16:00 302, Tue 16:15–17:00 302, Tue 17:00–17:45 302, Wed 14:30–15:15 302, Wed 15:15–16:00 302, Wed 16:15–17:00 302, Wed 17:00–17:45 302, Thu 14:30–15:15 302, Thu 15:15–16:00 302, Thu 16:15–17:00 302, Thu 17:00–17:45 302, Fri 14:30–15:15 302, Fri 15:15–16:00 302, Fri 16:15–17:00 302, Fri 17:00–17:45 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu - Syllabus (in Czech)
- Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
- Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Igor Dostálek
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–19:30 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Opakováním hereckých cvičení a etud upevnit, prohloubit a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti nabyté v uplynulých čtyřech semestrech základní herecké formace.
V těchto hodinách s malou časovou dotací nabídnout pedagogickou podporu a profesionální konzultaci studentům herectví, kteří ve 3. ročníku studia především účinkují v původních projektech studentů dramaturgie a režie. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat a dále rozvíjet své herecké schopnosti a dovednosti při práci na konkrétním divadelním projektu
- navázat tvůrčí dialog s inscenátory, jejichž primárním úkolem už není formace herce, ale začlenění tvůrčího a interpretačního potenciálu studenta do svého projektu - Syllabus (in Czech)
- Pedagog přináší nejen nová cvičení, ale mohou se opakovat i úspěšná cvičení a zadání etud z předchozích semestrů.
- Obsah hodin flexibilně reaguje na konkrétní témata a případné problémy, na které studenti herectví narážejí při spolupráci se studenty dramaturgie a režie.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování výkonů studenta a analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–17:45 302, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHBZ301 Acting )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Syllabus (in Czech)
- III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2019
The course is not taught in Summer 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHBZ301 Acting )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Syllabus (in Czech)
- III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHBZ301 Acting )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Syllabus (in Czech)
- III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHBL301 Acting
Theatre FacultySummer 2017
The course is not taught in Summer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DHBZ301 Acting )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a nabývání prvních zkušeností s používáním hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami (dramatický text). Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jevištní akce a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží improvizací v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem textu. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Syllabus (in Czech)
- III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí překážet imaginaci, ale naopak ji musí pomáhat vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě realizace kreativních scénických projektů ve spolupráci se studenty režie a dramaturgie se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky. V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) ve prospěch potřeb konkrétní inscenace a poznávat tím tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku studenti účinkují ve 3 až 5 inscenacích ve fakultním divadelním Studiu Marta.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)