DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 105
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách a schopnosti používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jedna z možností práce v semináři ve čtvrtém semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o pokračování v podrobném studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 302
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách a schopnosti používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jedna z možností práce v semináři ve čtvrtém semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o pokračování v podrobném studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 105
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách a schopnosti používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jedna z možností práce v semináři ve čtvrtém semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o pokračování v podrobném studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 18:00–18:45 105, Thu 18:45–19:30 105
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách a schopnosti používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jedna z možností práce v semináři ve čtvrtém semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o pokračování v podrobném studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 203
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách a schopnosti používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jedna z možností práce v semináři ve čtvrtém semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o pokračování v podrobném studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 10:15–11:45 105, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ209 Theater workshop )
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Práce ve třetím semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
1/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ209 Theater workshop )
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Práce ve třetím semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
1/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ209 Theater workshop )
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Práce ve třetím semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL209 Theater workshop

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
1/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ209 Theater workshop )
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Práce ve třetím semestru spočívá ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)