DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 10:15–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - úvod do zpracování videa na počítači
  • - příprava videa pro videoprojekci
  • - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
  • - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
  • - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
  • - úvod do žánru tanečního filmu
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
  • Praktická část:
  • - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
  • - jednoduchá střihová cvičení
  • - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
Literature
    recommended literature
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
  • Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
  • Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017.

DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce. Hlavní důraz je kladen na využití prvků filmové řeči a kamerové techniky ve vlastní tvorbě.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupem předmětu jsou krátké jednozáběrové filmy (klaunské gagy) a scénické gagy využívající kameru napojenou na videoprojektor. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie. Nejzdařilejší z nich jsou prezentovány veřejnosti na přehlídce v závěru semestru. Studenti tím navíc získávají materiál pro svá osobní portfolia.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části: - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - úvod do zpracování videa na počítači - příprava videa pro videoprojekci - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí) - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře) - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby.
  • Praktická část: - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru) - jednoduchá střihová cvičení - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“
Literature
    recommended literature
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" a filmy vznikající během praktické práce s multimédii.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2021.

DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film

Theatre Faculty
Winter 2023

The course is not taught in Winter 2023

Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - úvod do zpracování videa na počítači
  • - příprava videa pro videoprojekci
  • - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
  • - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
  • - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
  • - úvod do žánru tanečního filmu
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
  • Praktická část:
  • - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
  • - jednoduchá střihová cvičení
  • - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
Literature
    recommended literature
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
  • Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
  • Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2021.

DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film

Theatre Faculty
Winter 2022

The course is not taught in Winter 2022

Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - úvod do zpracování videa na počítači
  • - příprava videa pro videoprojekci
  • - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
  • - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
  • - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
  • - úvod do žánru tanečního filmu
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
  • Praktická část:
  • - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
  • - jednoduchá střihová cvičení
  • - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
Literature
    recommended literature
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
  • Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
  • Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2021.

DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce. Hlavní důraz je kladen na využití prvků filmové řeči a kamerové techniky ve vlastní tvorbě.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupem předmětu jsou krátké jednozáběrové filmy (klaunské gagy) a scénické gagy využívající kameru napojenou na videoprojektor. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie. Nejzdařilejší z nich jsou prezentovány veřejnosti na přehlídce v závěru semestru. Studenti tím navíc získávají materiál pro svá osobní portfolia.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části: - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - úvod do zpracování videa na počítači - příprava videa pro videoprojekci - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí) - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře) - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby.
  • Praktická část: - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru) - jednoduchá střihová cvičení - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“
Literature
    recommended literature
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" a filmy vznikající během praktické práce s multimédii.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)