DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 10:15–13:30 301
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - úvod do zpracování videa na počítači
- - příprava videa pro videoprojekci
- - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
- - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
- - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- - úvod do žánru tanečního filmu
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
- Praktická část:
- - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
- - jednoduchá střihová cvičení
- - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–13:30 301
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theater (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce. Hlavní důraz je kladen na využití prvků filmové řeči a kamerové techniky ve vlastní tvorbě.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupem předmětu jsou krátké jednozáběrové filmy (klaunské gagy) a scénické gagy využívající kameru napojenou na videoprojektor. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie. Nejzdařilejší z nich jsou prezentovány veřejnosti na přehlídce v závěru semestru. Studenti tím navíc získávají materiál pro svá osobní portfolia.
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části: - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - úvod do zpracování videa na počítači - příprava videa pro videoprojekci - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí) - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře) - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby.
- Praktická část: - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru) - jednoduchá střihová cvičení - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" a filmy vznikající během praktické práce s multimédii.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film
Theatre FacultyWinter 2024
The course is not taught in Winter 2024
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - úvod do zpracování videa na počítači
- - příprava videa pro videoprojekci
- - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
- - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
- - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- - úvod do žánru tanečního filmu
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
- Praktická část:
- - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
- - jednoduchá střihová cvičení
- - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film
Theatre FacultyWinter 2023
The course is not taught in Winter 2023
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - úvod do zpracování videa na počítači
- - příprava videa pro videoprojekci
- - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
- - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
- - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- - úvod do žánru tanečního filmu
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
- Praktická část:
- - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
- - jednoduchá střihová cvičení
- - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film
Theatre FacultyWinter 2022
The course is not taught in Winter 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - úvod do zpracování videa na počítači
- - příprava videa pro videoprojekci
- - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
- - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
- - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- - úvod do žánru tanečního filmu
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
- Praktická část:
- - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
- - jednoduchá střihová cvičení
- - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Theatre FacultyWinter 2018
The course is not taught in Winter 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theater (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce. Hlavní důraz je kladen na využití prvků filmové řeči a kamerové techniky ve vlastní tvorbě.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupem předmětu jsou krátké jednozáběrové filmy (klaunské gagy) a scénické gagy využívající kameru napojenou na videoprojektor. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie. Nejzdařilejší z nich jsou prezentovány veřejnosti na přehlídce v závěru semestru. Studenti tím navíc získávají materiál pro svá osobní portfolia.
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části: - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - úvod do zpracování videa na počítači - příprava videa pro videoprojekci - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí) - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře) - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby.
- Praktická část: - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru) - jednoduchá střihová cvičení - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“
- Literature
- recommended literature
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" a filmy vznikající během praktické práce s multimédii.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)