DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 10:15–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem, různými animačními technikami, možnostmi využití animace ve scénické tvorbě a využití pohybových schopností v tvorbě pixilovaných filmů. Úvod do základních principů animace má také studentům fyzického divadla nabídnout jiný (rozfázovaný) pohled na pohyb skrze paradigma animátora.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozlišovat jednotlivé animační techniky a jejich produkční a časovou náročnost
- posoudit kvalitu nejen charakterové animace v animovaném filmu
- spolupracovat s odborníky-animátory na tvorbě pixilovaných a jiných animovaných filmů
- spolupracovat s odborníky-animátory směrem k využití animace ve scénické tvorbě
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - úvod do animované tvorby
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie animovaného filmu
  • - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.)
  • - složení filmového štábu u animované tvorby
  • - výrobní proces animovaného filmu
  • - možnosti využití animace v multimediálním představení
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály-animátory pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě.
  • V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci. Přitom využijí také poznatky ze scenáristiky a dramaturgie a z předmětu "Herecká tvorba".
Literature
    required literature
  • Ritchie, James: The 12 Principles of Animation. Dostupné online: https://idearocketanimation.com/13721-12-principles-of-animation-gifs/
    recommended literature
  • Úvod do estetiky animace; Kubíček Jiří, ISBN: 8073310198. info
  • Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se úroveň praktických cvičení, ve kterých studenti ověřují své pochopení elementárních animačních pravidel (12 principů animace). Dále se individuálně hodnotí znalost animačních technik a jejich produkční náročnosti, elementárních animačních pravidel a porozumění obvyklému tvůrčímu procesu u animovaného filmu formou ústního testu a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2018.

DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem a různými animačními technikami a možnostmi využití animace ve scénické tvorbě.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupem předmětu jsou krátké animované cvičení a scénické gagy využívající animovanou videoprojekci. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části: - úvod do animované tvorby - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.) - složení filmového štábu u animované tvorby - výrobní proces animovaného filmu - možnosti využití animace v multimediálním představení Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě. V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci v rámci tvorby mikropředstavení, která jsou výstupem předmětu. Při jejich stavbě studenti využijí mj. poznatky ze scenáristiky a dramaturgie.
Literature
    recommended literature
  • Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2022.

DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace

Theatre Faculty
Summer 2024

The course is not taught in Summer 2024

Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem, různými animačními technikami, možnostmi využití animace ve scénické tvorbě a využití pohybových schopností v tvorbě pixilovaných filmů. Úvod do základních principů animace má také studentům fyzického divadla nabídnout jiný (rozfázovaný) pohled na pohyb skrze paradigma animátora.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozlišovat jednotlivé animační techniky a jejich produkční a časovou náročnost
- posoudit kvalitu nejen charakterové animace v animovaném filmu
- spolupracovat s odborníky-animátory na tvorbě pixilovaných a jiných animovaných filmů
- spolupracovat s odborníky-animátory směrem k využití animace ve scénické tvorbě
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - úvod do animované tvorby
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie animovaného filmu
  • - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.)
  • - složení filmového štábu u animované tvorby
  • - výrobní proces animovaného filmu
  • - možnosti využití animace v multimediálním představení
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály-animátory pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě.
  • V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci. Přitom využijí také poznatky ze scenáristiky a dramaturgie a z předmětu "Herecká tvorba".
Literature
    required literature
  • Ritchie, James: The 12 Principles of Animation. Dostupné online: https://idearocketanimation.com/13721-12-principles-of-animation-gifs/
    recommended literature
  • Úvod do estetiky animace; Kubíček Jiří, ISBN: 8073310198. info
  • Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se úroveň praktických cvičení, ve kterých studenti ověřují své pochopení elementárních animačních pravidel (12 principů animace). Dále se individuálně hodnotí znalost animačních technik a jejich produkční náročnosti, elementárních animačních pravidel a porozumění obvyklému tvůrčímu procesu u animovaného filmu formou ústního testu a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2018, Summer 2022.

DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace

Theatre Faculty
Summer 2023

The course is not taught in Summer 2023

Extent and Intensity
0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem, různými animačními technikami, možnostmi využití animace ve scénické tvorbě a využití pohybových schopností v tvorbě pixilovaných filmů. Úvod do základních principů animace má také studentům fyzického divadla nabídnout jiný (rozfázovaný) pohled na pohyb skrze paradigma animátora.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozlišovat jednotlivé animační techniky a jejich produkční a časovou náročnost
- posoudit kvalitu nejen charakterové animace v animovaném filmu
- spolupracovat s odborníky-animátory na tvorbě pixilovaných a jiných animovaných filmů
- spolupracovat s odborníky-animátory směrem k využití animace ve scénické tvorbě
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
  • - úvod do animované tvorby
  • - úvod do scenáristiky a dramaturgie animovaného filmu
  • - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.)
  • - složení filmového štábu u animované tvorby
  • - výrobní proces animovaného filmu
  • - možnosti využití animace v multimediálním představení
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály-animátory pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě.
  • V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci. Přitom využijí také poznatky ze scenáristiky a dramaturgie a z předmětu "Herecká tvorba".
Literature
    required literature
  • Ritchie, James: The 12 Principles of Animation. Dostupné online: https://idearocketanimation.com/13721-12-principles-of-animation-gifs/
    recommended literature
  • Úvod do estetiky animace; Kubíček Jiří, ISBN: 8073310198. info
  • Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se úroveň praktických cvičení, ve kterých studenti ověřují své pochopení elementárních animačních pravidel (12 principů animace). Dále se individuálně hodnotí znalost animačních technik a jejich produkční náročnosti, elementárních animačních pravidel a porozumění obvyklému tvůrčímu procesu u animovaného filmu formou ústního testu a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2018, Summer 2022.

DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem a různými animačními technikami a možnostmi využití animace ve scénické tvorbě.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupem předmětu jsou krátké animované cvičení a scénické gagy využívající animovanou videoprojekci. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části: - úvod do animované tvorby - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.) - složení filmového štábu u animované tvorby - výrobní proces animovaného filmu - možnosti využití animace v multimediálním představení Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě. V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci v rámci tvorby mikropředstavení, která jsou výstupem předmětu. Při jejich stavbě studenti využijí mj. poznatky ze scenáristiky a dramaturgie.
Literature
    recommended literature
  • Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2018, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)