DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 10:15–11:00 301, Fri 11:00–11:45 301, Fri 12:00–12:45 301, Fri 12:45–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části výuky:
  • - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - projekční software
  • - VJing
  • - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
  • - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
  • - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
Literature
  • Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
  • Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017.

DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–13:30 301
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
    - zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
    - zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
    - nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
    - možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
    Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
    Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
Literature
  • CAGE, J.: Silence. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2021.

DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce

Theatre Faculty
Summer 2024

The course is not taught in Summer 2024

Extent and Intensity
1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části výuky:
  • - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - projekční software
  • - VJing
  • - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
  • - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
  • - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
Literature
  • Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
  • Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021.

DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce

Theatre Faculty
Summer 2023

The course is not taught in Summer 2023

Extent and Intensity
1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části výuky:
  • - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - projekční software
  • - VJing
  • - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
  • - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
  • - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
Literature
  • Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
  • Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021.

DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce

Theatre Faculty
Summer 2022

The course is not taught in Summer 2022

Extent and Intensity
1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části výuky:
  • - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
  • - projekční software
  • - VJing
  • - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
  • - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
  • - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
  • Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
Literature
  • Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
  • Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
  • Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
Assessment methods (in Czech)
Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021.

DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
    - zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
    - zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
    - nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
    - možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
    Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
    Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
Literature
  • CAGE, J.: Silence. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021.

DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Témata teoretické části:
    - zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
    - zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
    - nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
    - možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
    Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
    Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
Literature
  • CAGE, J.: Silence. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)