DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 10:15–11:00 301, Fri 11:00–11:45 301, Fri 12:00–12:45 301, Fri 12:45–13:30 301
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části výuky:
- - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - projekční software
- - VJing
- - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
- - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
- - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
- Literature
- Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
- Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–13:30 301
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theater (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
- zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
- nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
- možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd. - V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
- Témata teoretické části:
- Literature
- CAGE, J.: Silence. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce
Theatre FacultySummer 2024
The course is not taught in Summer 2024
- Extent and Intensity
- 1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části výuky:
- - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - projekční software
- - VJing
- - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
- - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
- - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
- Literature
- Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
- Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce
Theatre FacultySummer 2023
The course is not taught in Summer 2023
- Extent and Intensity
- 1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části výuky:
- - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - projekční software
- - VJing
- - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
- - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
- - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
- Literature
- Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
- Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Multimediální tvorba 2 – projekce
Theatre FacultySummer 2022
The course is not taught in Summer 2022
- Extent and Intensity
- 1/3/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části výuky:
- - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - projekční software
- - VJing
- - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
- - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
- - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
- Literature
- Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
- Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Theatre FacultySummer 2019
The course is not taught in Summer 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theater (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
- zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
- nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
- možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd. - V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
- Témata teoretické části:
- Literature
- CAGE, J.: Silence. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theater (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
- zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
- nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
- možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd. - V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
- Témata teoretické části:
- Literature
- CAGE, J.: Silence. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)