DDVZ312 Pedagogika IV

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. BcA. Denisa Daňková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 107
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DDVZ312 Pedagogika IV

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. BcA. Denisa Daňková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 107
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DDVZ312 Pedagogika IV

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. BcA. Denisa Daňková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Pedagogika IV

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Základy metodologie pedagogického výzkumu

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Základy metodologie pedagogického výzkumu

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 1
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Základy metodologie pedagogického výzkumu

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Pedagogy II

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 2
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Pedagogy II

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ312 Základy metodologie pedagogického výzkumu

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 2
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň 9. Vybrané problémy školní výchovy: šikana 10. Mimoškolní forma výchovy. Volnočasové prostředí, pedagogika volného času
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)