DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.

Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
    not specified
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.

Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
    not specified
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.

Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
    not specified
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:00 2, Wed 11:00–11:45 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.

Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
    not specified
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.

Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
    not specified
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 2
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.

Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.

Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
    - vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
    - vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
    - seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
    - tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
    - realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
    - reflexe hodiny dramatické výchovy;
    - příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 2
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.

Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.

Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
    - vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
    - vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
    - seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
    - tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
    - realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
    - reflexe hodiny dramatické výchovy;
    - příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:00 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.

Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.

Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
    - vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
    - vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
    - seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
    - tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
    - realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
    - reflexe hodiny dramatické výchovy;
    - příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
Literature
    recommended literature
  • BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
  • Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ214 Practice Seminar II

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL214 Sítko Festival – Participation )
Nutné v předchozích letech studia absolvovat předmět DDVL112 Common practice I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je nabídnout studentům oborovou praxi jakožto přípravu pro budoucí povolání. Cílem předmětů Společná praxe II a Seminář k praxi II je nabídnout studentům možnost vyzkoušet si pod supervizí vyučování předmětu Dramatická výchova v druhé třídě prvního stupně základní školy. Předmět praxe je určený pro přímou praktickou výuku žáků, předmět semináře je určen k diskusi nad otázkami a problémy, jež se při praxi objevily.

Deskriptory:
- student si vyzkouší výuku DV na I. stupni ZŠ;
- absolvent předmětů zná specifika práce s touto věkovou skupinou;
- na základě příprav si student vyzkouší promítnutí připravených dlouhodobých, střednědobých a krátkodobých cílů do praktické výuky;
- student získá reflexi ke své pedagogické činnosti, ví, jaké má lektorské přednosti a nedostatky, ví, jak se zlepšit;
- absolvent zná základní specifika pravidelné práce se skupinou;
- absolvent si osvojil základní lektorské dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět probíhá v menších skupinách, jež mají rozděleny domluvené třídy žáků druhých tříd prvního stupně základní školy. Osnova předmětu je velmi jednoduchá:
  • seznámení se s prostorem a skupinou;
  • stanovení dlouhodobého cíle a plánu výuky na ZS i LS;
  • realizace osmi setkání se skupinou v ZS;
  • reflexe praxe ZS;
  • realizace osmi setkání se stejnou skupinou v LS;
  • poslední setkání si skupiny vzájemně ukáží výstupy/ukázky;
  • reflexe praxe LS.
Literature
    recommended literature
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta. 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. 1989. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko. 52 pp. 1989. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s. ISBN 80-239-4514-9. 2005. info
  • VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1st ed. Praha: Grada Publishing. 138 pp. ISBN 80-247-0842-6. 2005. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody.

Pravidelná výuka semináře (2hod), praxe (8x2hod).
Assessment methods (in Czech)
ZS: zápočet na základě docházky a sepsané reflexe.
LS: zápočet na základě docházky, výstupu se skupinou a sepsané reflexe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)