DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–13:30 2
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
- Language of instruction
- Czech
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–13:30 2
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
- Language of instruction
- Czech
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 2
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
- Language of instruction
- Czech
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:00 2, Wed 11:00–11:45 2
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
- Language of instruction
- Czech
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–13:30 4
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář k praxi II je úzce propojen s Praxí II, ve kterém studenti prakticky vykonávajíc svoji umělecko-pedagogickou činnost v různých uměleckých či pedagogických institucích s ohledem na zvolenou specializaci. Hlavním cílem tohoto předmětu je dále rozvinout ve studentech myšlení o umělecko-pedagogickém působení s danými věkovými skupinami, včetně konzultací nad konkrétními zamýšlenými činnostmi studenta v rámci praxe i její reflexe. V předmětu se tak studenti dále rozvíjejí v teoretické i praktické rovině s ohledem na svoje budoucí povolání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru své specializace;
- má základní znalosti z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy strukturování a plánování výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině či samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu, výukový program, dílnu apod.) s ohledem na specializaci svého oboru;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících výukových jednotek;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu či samostatně dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku, dle studované specializace;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe absolvované praxe.
- Language of instruction
- Czech
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:15–17:45 2
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.
Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.
Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie. - Syllabus (in Czech)
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
- vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
- seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
- tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
- realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
- reflexe hodiny dramatické výchovy;
- příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 2
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.
Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.
Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie. - Syllabus (in Czech)
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
- vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
- seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
- tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
- realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
- reflexe hodiny dramatické výchovy;
- příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 8:30–10:00 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVL214 Practice Seminar II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.
Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.
Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie. - Syllabus (in Czech)
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
- vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
- seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
- tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
- realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
- reflexe hodiny dramatické výchovy;
- příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVZ214 Practice Seminar II
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVL214 Sítko Festival – Participation )
Nutné v předchozích letech studia absolvovat předmět DDVL112 Common practice I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je nabídnout studentům oborovou praxi jakožto přípravu pro budoucí povolání. Cílem předmětů Společná praxe II a Seminář k praxi II je nabídnout studentům možnost vyzkoušet si pod supervizí vyučování předmětu Dramatická výchova v druhé třídě prvního stupně základní školy. Předmět praxe je určený pro přímou praktickou výuku žáků, předmět semináře je určen k diskusi nad otázkami a problémy, jež se při praxi objevily.
Deskriptory:
- student si vyzkouší výuku DV na I. stupni ZŠ;
- absolvent předmětů zná specifika práce s touto věkovou skupinou;
- na základě příprav si student vyzkouší promítnutí připravených dlouhodobých, střednědobých a krátkodobých cílů do praktické výuky;
- student získá reflexi ke své pedagogické činnosti, ví, jaké má lektorské přednosti a nedostatky, ví, jak se zlepšit;
- absolvent zná základní specifika pravidelné práce se skupinou;
- absolvent si osvojil základní lektorské dovednosti. - Syllabus (in Czech)
- Předmět probíhá v menších skupinách, jež mají rozděleny domluvené třídy žáků druhých tříd prvního stupně základní školy. Osnova předmětu je velmi jednoduchá:
- seznámení se s prostorem a skupinou;
- stanovení dlouhodobého cíle a plánu výuky na ZS i LS;
- realizace osmi setkání se skupinou v ZS;
- reflexe praxe ZS;
- realizace osmi setkání se stejnou skupinou v LS;
- poslední setkání si skupiny vzájemně ukáží výstupy/ukázky;
- reflexe praxe LS.
- Předmět probíhá v menších skupinách, jež mají rozděleny domluvené třídy žáků druhých tříd prvního stupně základní školy. Osnova předmětu je velmi jednoduchá:
- Literature
- recommended literature
- BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta. 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. 1989. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU. 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. 2004. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
- PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko. 52 pp. 1989. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál. 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. 2007. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom. 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. 1997. info
- VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s. ISBN 80-239-4514-9. 2005. info
- VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1st ed. Praha: Grada Publishing. 138 pp. ISBN 80-247-0842-6. 2005. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody.
Pravidelná výuka semináře (2hod), praxe (8x2hod). - Assessment methods (in Czech)
- ZS: zápočet na základě docházky a sepsané reflexe.
LS: zápočet na základě docházky, výstupu se skupinou a sepsané reflexe. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)