DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–17:45 2
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na oblast tvůrčí pedagogické praxe. Předpokládá se schopnost strukturovat divadelně vzdělávací program a pracovat se skupinou účastníků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu divadlo ve výchově je:
- seznámit studenty s historii a teorii divadla ve výchově a vzdělávání (Theater in Education) v České republice a v zahraničí
- v rámci přednášek a náslechů představit formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
- uvést studenty do kontextu umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
- vést studenty při přípravě a realizaci programu divadla ve výchově ve spolupráci s profesionálním divadlem a zapojit je do organizačního zajištění a propagace
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu divadlo ve výchově:
- dokáže definovat cíle a zaměření tvorby v oblasti divadla ve výchově a vzdělávání
- bude schopen analyzovat tvorbu v oblasti DvV v ČR i zahraničí (forma, použité prostředky)
- bude aplikovat postupy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo) v rámci své vlastní praxe
- bude schopen v týmu nebo samostatně připravit a realizovat program divadla ve výchově včetně jeho propagace a dokumentace
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem
Syllabus (in Czech)
  • Přednášené okruhy:
    - historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - současný vývoj na poli DvV v zahraničí a u nás
  • - formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
  • - umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
  • Okruhy praktické přípravy:
  • - praktická cvičení a hry
  • - náslechy na programech DvV ve školách, návštěvy divadel
  • - příprava a realizace programu DvV včetně organizačního zajištění a propagace
Literature
  • WOOSTER, R. Contemporary Theatre in Education, 2007.
  • WOOSTER, R. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence, 2016
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace programu DvV)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, zpracování referátu na zadané téma
- písemného zpracování přípravy a reflexe realizace projektu
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na oblast tvůrčí pedagogické praxe. Předpokládá se schopnost strukturovat divadelně vzdělávací program a pracovat se skupinou účastníků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu divadlo ve výchově je:
- seznámit studenty s historii a teorii divadla ve výchově a vzdělávání (Theater in Education) v České republice a v zahraničí
- v rámci přednášek a náslechů představit formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
- uvést studenty do kontextu umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
- vést studenty při přípravě a realizaci programu divadla ve výchově ve spolupráci s profesionálním divadlem a zapojit je do organizačního zajištění a propagace
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu divadlo ve výchově:
- dokáže definovat cíle a zaměření tvorby v oblasti divadla ve výchově a vzdělávání
- bude schopen analyzovat tvorbu v oblasti DvV v ČR i zahraničí (forma, použité prostředky)
- bude aplikovat postupy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo) v rámci své vlastní praxe
- bude schopen v týmu nebo samostatně připravit a realizovat program divadla ve výchově včetně jeho propagace a dokumentace
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem
Syllabus (in Czech)
  • Přednášené okruhy:
    - historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - současný vývoj na poli DvV v zahraničí a u nás
  • - formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
  • - umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
  • Okruhy praktické přípravy:
  • - praktická cvičení a hry
  • - náslechy na programech DvV ve školách, návštěvy divadel
  • - příprava a realizace programu DvV včetně organizačního zajištění a propagace
Literature
  • WOOSTER, R. Contemporary Theatre in Education, 2007.
  • WOOSTER, R. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence, 2016
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace programu DvV)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, zpracování referátu na zadané téma
- písemného zpracování přípravy a reflexe realizace projektu
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na oblast tvůrčí pedagogické praxe. Předpokládá se schopnost strukturovat divadelně vzdělávací program a pracovat se skupinou účastníků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu divadlo ve výchově je:
- seznámit studenty s historii a teorii divadla ve výchově a vzdělávání (Theater in Education) v České republice a v zahraničí
- v rámci přednášek a náslechů představit formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
- uvést studenty do kontextu umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
- vést studenty při přípravě a realizaci programu divadla ve výchově ve spolupráci s profesionálním divadlem a zapojit je do organizačního zajištění a propagace
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu divadlo ve výchově:
- dokáže definovat cíle a zaměření tvorby v oblasti divadla ve výchově a vzdělávání
- bude schopen analyzovat tvorbu v oblasti DvV v ČR i zahraničí (forma, použité prostředky)
- bude aplikovat postupy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo) v rámci své vlastní praxe
- bude schopen v týmu nebo samostatně připravit a realizovat program divadla ve výchově včetně jeho propagace a dokumentace
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem
Syllabus (in Czech)
  • Přednášené okruhy:
    - historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - současný vývoj na poli DvV v zahraničí a u nás
  • - formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
  • - umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
  • Okruhy praktické přípravy:
  • - praktická cvičení a hry
  • - náslechy na programech DvV ve školách, návštěvy divadel
  • - příprava a realizace programu DvV včetně organizačního zajištění a propagace
Literature
  • WOOSTER, R. Contemporary Theatre in Education, 2007.
  • WOOSTER, R. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence, 2016
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace programu DvV)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, zpracování referátu na zadané téma
- písemného zpracování přípravy a reflexe realizace projektu
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–12:45 4, Wed 12:45–13:30 4, Wed 14:30–15:15 4, Wed 15:15–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na oblast tvůrčí pedagogické praxe. Předpokládá se schopnost strukturovat divadelně vzdělávací program a pracovat se skupinou účastníků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu divadlo ve výchově je:
- seznámit studenty s historii a teorii divadla ve výchově a vzdělávání (Theater in Education) v České republice a v zahraničí
- v rámci přednášek a náslechů představit formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
- uvést studenty do kontextu umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
- vést studenty při přípravě a realizaci programu divadla ve výchově ve spolupráci s profesionálním divadlem a zapojit je do organizačního zajištění a propagace
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu divadlo ve výchově:
- dokáže definovat cíle a zaměření tvorby v oblasti divadla ve výchově a vzdělávání
- bude schopen analyzovat tvorbu v oblasti DvV v ČR i zahraničí (forma, použité prostředky)
- bude aplikovat postupy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo) v rámci své vlastní praxe
- bude schopen v týmu nebo samostatně připravit a realizovat program divadla ve výchově včetně jeho propagace a dokumentace
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem
Syllabus (in Czech)
  • Přednášené okruhy:
    - historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - současný vývoj na poli DvV v zahraničí a u nás
  • - formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
  • - umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
  • Okruhy praktické přípravy:
  • - praktická cvičení a hry
  • - náslechy na programech DvV ve školách, návštěvy divadel
  • - příprava a realizace programu DvV včetně organizačního zajištění a propagace
Literature
  • WOOSTER, R. Contemporary Theatre in Education, 2007.
  • WOOSTER, R. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence, 2016
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace programu DvV)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, zpracování referátu na zadané téma
- písemného zpracování přípravy a reflexe realizace projektu
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 1, Wed 10:15–11:45 1
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na oblast tvůrčí pedagogické praxe. Předpokládá se schopnost strukturovat divadelně vzdělávací program a pracovat se skupinou účastníků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu divadlo ve výchově je:
- seznámit studenty s historii a teorii divadla ve výchově a vzdělávání (Theater in Education) v České republice a v zahraničí
- v rámci přednášek a náslechů představit formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
- uvést studenty do kontextu umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
- vést studenty při přípravě a realizaci programu divadla ve výchově ve spolupráci s profesionálním divadlem a zapojit je do organizačního zajištění a propagace
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu divadlo ve výchově:
- dokáže definovat cíle a zaměření tvorby v oblasti divadla ve výchově a vzdělávání
- bude schopen analyzovat tvorbu v oblasti DvV v ČR i zahraničí (forma, použité prostředky)
- bude aplikovat postupy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo) v rámci své vlastní praxe
- bude schopen v týmu nebo samostatně připravit a realizovat program divadla ve výchově včetně jeho propagace a dokumentace
- dokáže navázat spolupráci s profesionální divadelní scénou na poli práce s publikem
Syllabus (in Czech)
  • Přednášené okruhy:
    - historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - současný vývoj na poli DvV v zahraničí a u nás
  • - formy aktivizace divadelního publika (participační divadlo, interaktivní divadlo)
  • - umělecko-vzdělávací činnosti při profesionálních divadlech (divadelní lektorství)
  • Okruhy praktické přípravy:
  • - praktická cvičení a hry
  • - náslechy na programech DvV ve školách, návštěvy divadel
  • - příprava a realizace programu DvV včetně organizačního zajištění a propagace
Literature
  • WOOSTER, R. Contemporary Theatre in Education, 2007.
  • WOOSTER, R. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence, 2016
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace programu DvV)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, zpracování referátu na zadané téma
- písemného zpracování přípravy a reflexe realizace projektu
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
- zpracování přípravy a propagace dílen k inscenaci v profesionálním divadle
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 2, Wed 10:15–11:45 2
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
- zpracování přípravy a propagace dílen k inscenaci v profesionálním divadle
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 10:15–11:45 4, Tue 12:00–13:30 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
- zpracování přípravy a propagace dílen k inscenaci v profesionálním divadle
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
- zpracování přípravy a propagace dílen k inscenaci v profesionálním divadle
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DDVZ204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVL204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- absolvování písemného testu z historie a teorie DVV na 75%
- zpracování přípravy a propagace dílen k inscenaci v profesionálním divadle
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)