DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 14:30–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
znalosti historického vývoje divadla a dramatu znalosti principů a metod tvůrčího psaní, struktury scénáře
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1/ seznámit posluchače s vývojem autorského a experimentálního divadla, s jeho kořeny, inspiračnímy zdroji a referenčním pozadím tohoto fenoménu 2/ zasadit autorské a experimentální divadlo do kontextu současného divadla 3/ zprostředkovat posluchačům metody, postupy a strategie autorského divadla
Learning outcomes (in Czech)
Student by po absolvování předmětu měl být schopen: - identifikovat jednotlivé vývojové linie a směry, případně výboje autorského, experimentálního divadla, jak českého, tak zahraničního - rozboru jakéhokoli utorského postupu v divadelním artefaktu - aplikovat širší společensko kritický pohled autorského divadla na současné divadelní dění - reflexe vlastní divadelní práce, ať už autorské, nebo lektorské - vnímat široké pole autorského divadla a jeho postupů ve vztahu k vlastní inscenační, nebo lektorské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • Torie autorského divadla: inspirační zdroje autorského divadla
  • vývoj prostoru, funkčního pole autorského divadla
  • druhá divadelní reforma
  • vývoj autorského divadla v I. pol. 20.stol.
  • reflexe postupů autorského divadla v I. pol. 20. stol.
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka je realizována strukturovanou přednáškou s prezentací příkladů z archivů, vyžaduje se aktivní čtení teoretických textů reflektujících vývoj aut. divadla.
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 10:15–11:45 2
Prerequisites (in Czech)
znalosti historického vývoje divadla a dramatu znalosti principů a metod tvůrčího psaní, struktury scénáře
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1/ seznámit posluchače s vývojem autorského a experimentálního divadla, s jeho kořeny, inspiračnímy zdroji a referenčním pozadím tohoto fenoménu 2/ zasadit autorské a experimentální divadlo do kontextu současného divadla 3/ zprostředkovat posluchačům metody, postupy a strategie autorského divadla
Learning outcomes (in Czech)
Student by po absolvování předmětu měl být schopen: - identifikovat jednotlivé vývojové linie a směry, případně výboje autorského, experimentálního divadla, jak českého, tak zahraničního - rozboru jakéhokoli utorského postupu v divadelním artefaktu - aplikovat širší společensko kritický pohled autorského divadla na současné divadelní dění - reflexe vlastní divadelní práce, ať už autorské, nebo lektorské - vnímat široké pole autorského divadla a jeho postupů ve vztahu k vlastní inscenační, nebo lektorské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • Torie autorského divadla: inspirační zdroje autorského divadla
  • vývoj prostoru, funkčního pole autorského divadla
  • druhá divadelní reforma
  • vývoj autorského divadla v I. pol. 20.stol.
  • reflexe postupů autorského divadla v I. pol. 20. stol.
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka je realizována strukturovanou přednáškou s prezentací příkladů z archivů, vyžaduje se aktivní čtení teoretických textů reflektujících vývoj aut. divadla.
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 2
Prerequisites (in Czech)
znalosti historického vývoje divadla a dramatu znalosti principů a metod tvůrčího psaní, struktury scénáře
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1/ seznámit posluchače s vývojem autorského a experimentálního divadla, s jeho kořeny, inspiračnímy zdroji a referenčním pozadím tohoto fenoménu 2/ zasadit autorské a experimentální divadlo do kontextu současného divadla 3/ zprostředkovat posluchačům metody, postupy a strategie autorského divadla
Learning outcomes (in Czech)
Student by po absolvování předmětu měl být schopen: - identifikovat jednotlivé vývojové linie a směry, případně výboje autorského, experimentálního divadla, jak českého, tak zahraničního - rozboru jakéhokoli utorského postupu v divadelním artefaktu - aplikovat širší společensko kritický pohled autorského divadla na současné divadelní dění - reflexe vlastní divadelní práce, ať už autorské, nebo lektorské - vnímat široké pole autorského divadla a jeho postupů ve vztahu k vlastní inscenační, nebo lektorské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • Torie autorského divadla: inspirační zdroje autorského divadla
  • vývoj prostoru, funkčního pole autorského divadla
  • druhá divadelní reforma
  • vývoj autorského divadla v I. pol. 20.stol.
  • reflexe postupů autorského divadla v I. pol. 20. stol.
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka je realizována strukturovanou přednáškou s prezentací příkladů z archivů, vyžaduje se aktivní čtení teoretických textů reflektujících vývoj aut. divadla.
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
znalosti historického vývoje divadla a dramatu znalosti principů a metod tvůrčího psaní, struktury scénáře
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1/ seznámit posluchače s vývojem autorského a experimentálního divadla, s jeho kořeny, inspiračnímy zdroji a referenčním pozadím tohoto fenoménu 2/ zasadit autorské a experimentální divadlo do kontextu současného divadla 3/ zprostředkovat posluchačům metody, postupy a strategie autorského divadla
Learning outcomes (in Czech)
Student by po absolvování předmětu měl být schopen: - identifikovat jednotlivé vývojové linie a směry, případně výboje autorského, experimentálního divadla, jak českého, tak zahraničního - rozboru jakéhokoli utorského postupu v divadelním artefaktu - aplikovat širší společensko kritický pohled autorského divadla na současné divadelní dění - reflexe vlastní divadelní práce, ať už autorské, nebo lektorské - vnímat široké pole autorského divadla a jeho postupů ve vztahu k vlastní inscenační, nebo lektorské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • Torie autorského divadla: inspirační zdroje autorského divadla
  • vývoj prostoru, funkčního pole autorského divadla
  • druhá divadelní reforma
  • vývoj autorského divadla v I. pol. 20.stol.
  • reflexe postupů autorského divadla v I. pol. 20. stol.
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka je realizována strukturovanou přednáškou s prezentací příkladů z archivů, vyžaduje se aktivní čtení teoretických textů reflektujících vývoj aut. divadla.
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 2
Prerequisites (in Czech)
znalosti historického vývoje divadla a dramatu znalosti principů a metod tvůrčího psaní, struktury scénáře
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1/ seznámit posluchače s vývojem autorského a experimentálního divadla, s jeho kořeny, inspiračnímy zdroji a referenčním pozadím tohoto fenoménu 2/ zasadit autorské a experimentální divadlo do kontextu současného divadla 3/ zprostředkovat posluchačům metody, postupy a strategie autorského divadla
Learning outcomes (in Czech)
Student by po absolvování předmětu měl být schopen: - identifikovat jednotlivé vývojové linie a směry, případně výboje autorského, experimentálního divadla, jak českého, tak zahraničního - rozboru jakéhokoli utorského postupu v divadelním artefaktu - aplikovat širší společensko kritický pohled autorského divadla na současné divadelní dění - reflexe vlastní divadelní práce, ať už autorské, nebo lektorské - vnímat široké pole autorského divadla a jeho postupů ve vztahu k vlastní inscenační, nebo lektorské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • Torie autorského divadla: inspirační zdroje autorského divadla
  • vývoj prostoru, funkčního pole autorského divadla
  • druhá divadelní reforma
  • vývoj autorského divadla v I. pol. 20.stol.
  • reflexe postupů autorského divadla v I. pol. 20. stol.
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka je realizována strukturovanou přednáškou s prezentací příkladů z archivů, vyžaduje se aktivní čtení teoretických textů reflektujících vývoj aut. divadla.
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:15–17:45 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se ze základními teoriemi, metodami a postypy analýzy představení a inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza představení a inscenace:
    - teorie inscenace a představení
    - různé metodické přístupy k jejich analýze
    - analýza společně shlédnutého představení
    - analýza videozáznamů inscenace
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 8:30–10:00 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se ze základními teoriemi, metodami a postypy analýzy představení a inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza představení a inscenace:
    - teorie inscenace a představení
    - různé metodické přístupy k jejich analýze
    - analýza společně shlédnutého představení
    - analýza videozáznamů inscenace
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se ze základními teoriemi, metodami a postypy analýzy představení a inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza představení a inscenace:
    - teorie inscenace a představení
    - různé metodické přístupy k jejich analýze
    - analýza společně shlédnutého představení
    - analýza videozáznamů inscenace
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 2, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se ze základními teoriemi, metodami a postypy analýzy představení a inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza představení a inscenace:
    - teorie inscenace a představení
    - různé metodické přístupy k jejich analýze
    - analýza společně shlédnutého představení
    - analýza videozáznamů inscenace
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL407 Theory of Play and Drama I

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Jan Roubal, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se ze základními teoriemi, metodami a postypy analýzy představení a inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza představení a inscenace:
    - teorie inscenace a představení
    - různé metodické přístupy k jejich analýze
    - analýza společně shlédnutého představení
    - analýza videozáznamů inscenace
Literature
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Etlík, J.: Zakoušení divadla. Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění. Divadelní revue, 1999, č. 1, s. 3-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Znaková řeč divadla (K problému tvoření divadelního významu). Divadelní revue, 1999, č. 2, s. 18-30. info
  • Fischer-Lichte, E.: Čím je představení v kultuře performancí?Pokus o definici. Divadelní revue, 2009, 3, s. 13-21. info
  • Hořínek, Z.: Proměny divadelní struktury. Praha 1988. info
  • Inštitorisová, D.: Interpretácia divadelného predstavenia (K základom interpretácie divadelného diela). Nitra 2010. info
  • Osolsobě, I.: Jméno Eco a sémiotické záhady divadla. In: Týž: Principia parodica totiž Posbírané papíry převážně o divadle. Praha 2007, s. 98-113. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • Pavlovský, P.: Problém originálu a kopie v divadle. Divadelní revue, 1997, č. 3, s. 25-28. info
  • Pavlovský, P.: Divadelní inscenace, Divadelní představení. Divadelní revue, 1998, č. 2, s. 54-60. info
  • Pavlovský, P.: Složky divadla. Divadelní revue, 1998, č. 3, s. 69-75. info
  • Roubal, J.: Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte. In: Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The Art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
LS: Zkouška. (Schopnost aplikovat poznatky z divadelní teorie a historie divadla, aktivní účast - min. 75% prezence, vypracovat několik dílčích analýz představení či inscenace.)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)