DDVL309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/6/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–21:15 2, Tue 16:15–21:15 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DDVL309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/6/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 16:45–17:45 4, Mon 18:00–21:15 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/6/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:45 4, Tue 18:00–19:30 4, Tue 19:45–21:15 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Alexandra Bolfová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:00 4, Tue 17:00–17:45 4, Tue 18:00–18:45 4, Tue 18:45–19:30 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 4, Thu 16:15–17:45 4, Thu 18:00–19:30 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project VI - regular text

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:45 4, Tue 18:00–19:30 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ309 Theatre Project VI - regular text )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project VI - regular text

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 16:15–17:45 4, Mon 18:00–19:30 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ309 Theatre Project VI - regular text )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project VI - regular text

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Matěj Růžička (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:00 401, Mon 10:15–11:45 401, Mon 12:00–13:30 401
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ309 Theatre Project VI - regular text )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project VI - regular text

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Matěj Růžička (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 10:15–11:45 4, Fri 12:00–13:30 4, Fri 14:30–16:00 4, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ309 Theatre Project VI - regular text )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL309 Theatre Project V – Original Text

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/6/1. 3 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Matěj Růžička (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ309 Theatre Project V – Original Text )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)