DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Radka Macková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–11:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem - Syllabus (in Czech)
- - Projekt Drž rytmus!
- - Divadlo v sociální akci
- - Autorská produkce ČT:D
- - Projekty práce s publikem
- - LARP
- - Autoteatro
- - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra - Language of instruction
- Czech
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Radka Macková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem - Syllabus (in Czech)
- - Projekt Drž rytmus!
- - Divadlo v sociální akci
- - Autorská produkce ČT:D
- - Projekty práce s publikem
- - LARP
- - Autoteatro
- - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra - Language of instruction
- Czech
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Radka Macková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem - Syllabus (in Czech)
- - Projekt Drž rytmus!
- - Divadlo v sociální akci
- - Autorská produkce ČT:D
- - Projekty práce s publikem
- - LARP
- - Autoteatro
- - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra - Language of instruction
- Czech
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–12:45 4, Wed 12:45–13:30 4, Wed 14:30–15:15 4, Wed 15:15–16:00 4
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem - Syllabus (in Czech)
- - Projekt Drž rytmus!
- - Divadlo v sociální akci
- - Autorská produkce ČT:D
- - Projekty práce s publikem
- - LARP
- - Autoteatro
- - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra - Language of instruction
- Czech
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–16:00 2, Tue 16:15–17:45 2
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem - Syllabus (in Czech)
- - Projekt Drž rytmus!
- - Divadlo v sociální akci
- - Autorská produkce ČT:D
- - Projekty práce s publikem
- - LARP
- - Autoteatro
- - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra - Language of instruction
- Czech
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
- výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací - - praktická cvičení a hry
- - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
- - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
- - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
- - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
- - realizace dílen v zadaném rozsahu
- - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
- - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
- Tematické okruhy:
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
- výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací - - praktická cvičení a hry
- - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
- - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
- - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
- - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
- - realizace dílen v zadaném rozsahu
- - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
- - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
- Tematické okruhy:
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 10:15–11:45 4, Tue 12:00–13:30 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
- výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací - - praktická cvičení a hry
- - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
- - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
- - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
- - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
- - realizace dílen v zadaném rozsahu
- - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
- - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
- Tematické okruhy:
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
- výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací - - praktická cvičení a hry
- - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
- - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
- - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
- - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
- - realizace dílen v zadaném rozsahu
- - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
- - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
- Tematické okruhy:
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DDVL204 Theatre in Education
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/6/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Radka Macková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy - Syllabus (in Czech)
- Tematické okruhy:
- výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací - - praktická cvičení a hry
- - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
- - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
- - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
- - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
- - realizace dílen v zadaném rozsahu
- - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
- - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
- Tematické okruhy:
- Literature
- JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
- LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
- IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
- KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
- dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
- články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělen na základě:
- docházky (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)