DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem
Syllabus (in Czech)
  • - Projekt Drž rytmus!
  • - Divadlo v sociální akci
  • - Autorská produkce ČT:D
  • - Projekty práce s publikem
  • - LARP
  • - Autoteatro
  • - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem
Syllabus (in Czech)
  • - Projekt Drž rytmus!
  • - Divadlo v sociální akci
  • - Autorská produkce ČT:D
  • - Projekty práce s publikem
  • - LARP
  • - Autoteatro
  • - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem
Syllabus (in Czech)
  • - Projekt Drž rytmus!
  • - Divadlo v sociální akci
  • - Autorská produkce ČT:D
  • - Projekty práce s publikem
  • - LARP
  • - Autoteatro
  • - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–12:45 4, Wed 12:45–13:30 4, Wed 14:30–15:15 4, Wed 15:15–16:00 4
Prerequisites (in Czech)
Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem
Syllabus (in Czech)
  • - Projekt Drž rytmus!
  • - Divadlo v sociální akci
  • - Autorská produkce ČT:D
  • - Projekty práce s publikem
  • - LARP
  • - Autoteatro
  • - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 2, Tue 16:15–17:45 2
Prerequisites (in Czech)
Nutné ve stejném akademickém roce absolvovat též předmět DDVZ204 Theatre in Education.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s hraničními formami divadla a divadla ve výchově, vybranými projekty divadla ve výchově, divadla v sociální akci, dále projekty s důrazem na práci s divákem. Předmět tak má nabídnout rozšíření hranic na pomezí divadla a výchovy s jinými obory. Druhá část semestru má za cíl vytvořit a zrealizovat v malých skupinách krátké projekty autoteatra.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- nahlížet na možnosti oboru DaV v souvislostech s dalšími obory
- pojmenovat hraniční formy divadla LARP a autoteatro
- otevřít se dalšímu přemýšlení o hranicích oboru DaV a hranice neustále skrze výzkum periferií posouvat
- vytvořit projekt autoteatra
- kriticky nahlížet na snahy a projekty institucí pracujících inovativně a vědomě s divákem
Syllabus (in Czech)
  • - Projekt Drž rytmus!
  • - Divadlo v sociální akci
  • - Autorská produkce ČT:D
  • - Projekty práce s publikem
  • - LARP
  • - Autoteatro
  • - Tvorba několika krátkých projektů autoteatra
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení, projekt
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky (maximálně 2 absence)
- aktivní účasti v hodinách
- realizace projektu autoteatra
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 10:15–11:45 4, Tue 12:00–13:30 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 4, Wed 10:15–11:45 4, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL204 Theatre in Education

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/6/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Radka Macková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ204 Theatre in Education )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač předmětu divadlo ve výchově:
- je seznámen s historii a teorii divadla ve výchově a dalších dílčích forem práce s inscenačním tvarem (Theater in Education, divadlo pro děti, participační divadlo, interaktivní divadlo, výchovně-vzdělávací činnost profesionálních divadel)
- zná specifika divadla pro děti a je schopen reflektovat inscenace divadla pro děti, mládež a dospělé publikum
- orientuje se v dostupné literatuře
- je schopen v týmu připravit a realizovat program divadla ve výchově - dílnu k inscenaci v profesionálním divadle
- je schopen propagovat a podílet se na organizačním zajištění realizační fáze projektu divadla ve výchově
- dokáže reflektovat vlastní práci a práci týmu
- je schopen účelně dokumentovat a prezentovat vlastní práci v oblasti divadla a výchovy
Syllabus (in Czech)
  • Tematické okruhy:
    - výklad historie a teorie divadla ve výchově a vzdělávání a dalších forem doplněný ukázkami a video/foto dokumentací
  • - praktická cvičení a hry
  • - konfrontace pohledů na problematiku divadla ve výchově, studium pramenů z literatury
  • - náslechy na různých programech DvV (dílny k inscenaci v profesionálním divadle, interaktivní divadlo, participační divadlo)
  • - tvorba programu DvV - dílny ke konkrétní divadlení inscenaci - ve dvou týmech
  • - propagace programu a zajištění skupiny účastníků a místa realizace
  • - realizace dílen v zadaném rozsahu
  • - skupinová reflexe jednotlivých realizací dílny – náslechy u kolegů
  • - zpracování dokumentace projektu a jeho prezentace
Literature
  • JACKSON, T. Learning through theatre. 1. vyd. London: Routledge, 1993. ISBN 0-415-08609-4. info
  • LANDY, R. J. Handbook of Educational Drama and Theatre. Westport, CT, Greenwood Press, 1982. ISBN 0-919-22947-3 LOC PN3171.L28. info
  • IZZO, G. The art of play: the new genre of interactive theatre. 1. vyd. Portsmouth: Heinemann, 1997. info
  • KERSHAW, B. The radical in performance: between Brecht and Baudrillard. 1. vyd 1999. London: Routlegde. ISBN 0-415-18667-6. info
  • dokumentace projektů divadla ve výchově Ateliéru DaV. info
  • články v českých i zahraničních periodikách z oblasti DvV. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 6
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Formy výuky: přednáška, seminář, cvičení
Metody výuky: přednáška, diskuzní metody, metody vytváření
dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen na základě:
- docházky  (85% účasti v hodinách, 100% účasti ve fázi realizace projektu)
- studia zadané literatury, absolvování náslechů, písemné zpracování recenze
- zpracování přípravy, propagace a realizace zadaného počtu dílen
- dokumentace a prezentace vlastní práce na festivalu Sítko
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)