DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
doc. Mgr. Hana Halberstadt (lecturer)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 13:30–15:00 2 and each odd Monday 8:30–11:45 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na předchozí semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oborů (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova), a to na základě jejich poznatků z přímé umělecko-pedagogické činnosti v rámci předmětu "Praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině výukové jednotky, které realizují v různých institucích pedagogické či umělecké praxe formálního či neformálního vzdělávání (základní školy, střediska volného času, divadla), a to s ohledem na studovanou specializaci. Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Praxe I".
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru studované specializace;
- má základní znalosti z didaktiky studované specializace oboru (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu i samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku s ohledem na oblast studované specializace;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů.

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku v rámci studované specializace oboru;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika různých věkových skupin
  • 2) Strukturování a plánování výukových jednotek v rámci předmětu Praxe I
  • 3) Reflexe realizovaných výukových jednotek s metodickými komentáři
  • 4) Závěrečná reflexe a hodnocení praxe
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě příprav jednotlivých výukových jednotek v rámci praxe, aktivity v průběhu hodin, průběžných písemných reflexí praxe a závěrečného hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:45 2, Fri 13:30–15:00 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na předchozí semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oborů (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova), a to na základě jejich poznatků z přímé umělecko-pedagogické činnosti v rámci předmětu "Praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině výukové jednotky, které realizují v různých institucích pedagogické či umělecké praxe formálního či neformálního vzdělávání (základní školy, střediska volného času, divadla), a to s ohledem na studovanou specializaci. Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Praxe I".
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru studované specializace;
- má základní znalosti z didaktiky studované specializace oboru (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu i samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku s ohledem na oblast studované specializace;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů.

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku v rámci studované specializace oboru;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika různých věkových skupin
  • 2) Strukturování a plánování výukových jednotek v rámci předmětu Praxe I
  • 3) Reflexe realizovaných výukových jednotek s metodickými komentáři
  • 4) Závěrečná reflexe a hodnocení praxe
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě příprav jednotlivých výukových jednotek v rámci praxe, aktivity v průběhu hodin, průběžných písemných reflexí praxe a závěrečného hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–10:00 2 and each odd Wednesday 12:00–13:30 1
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na předchozí semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oborů (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova), a to na základě jejich poznatků z přímé umělecko-pedagogické činnosti v rámci předmětu "Praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině výukové jednotky, které realizují v různých institucích pedagogické či umělecké praxe formálního či neformálního vzdělávání (základní školy, střediska volného času, divadla), a to s ohledem na studovanou specializaci. Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Praxe I".
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru studované specializace;
- má základní znalosti z didaktiky studované specializace oboru (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu i samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku s ohledem na oblast studované specializace;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů.

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku v rámci studované specializace oboru;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika různých věkových skupin
  • 2) Strukturování a plánování výukových jednotek v rámci předmětu Praxe I
  • 3) Reflexe realizovaných výukových jednotek s metodickými komentáři
  • 4) Závěrečná reflexe a hodnocení praxe
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě příprav jednotlivých výukových jednotek v rámci praxe, aktivity v průběhu hodin, průběžných písemných reflexí praxe a závěrečného hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–9:15 4, Wed 9:15–10:00 4, Wed 10:15–11:00 4, Wed 11:00–11:45 4, Thu 16:15–17:00 107, Thu 17:00–17:45 107
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na předchozí semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oborů (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova), a to na základě jejich poznatků z přímé umělecko-pedagogické činnosti v rámci předmětu "Praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině výukové jednotky, které realizují v různých institucích pedagogické či umělecké praxe formálního či neformálního vzdělávání (základní školy, střediska volného času, divadla), a to s ohledem na studovanou specializaci. Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Praxe I".
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru studované specializace;
- má základní znalosti z didaktiky studované specializace oboru (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu i samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku s ohledem na oblast studované specializace;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů.

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku v rámci studované specializace oboru;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika různých věkových skupin
  • 2) Strukturování a plánování výukových jednotek v rámci předmětu Praxe I
  • 3) Reflexe realizovaných výukových jednotek s metodickými komentáři
  • 4) Závěrečná reflexe a hodnocení praxe
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě příprav jednotlivých výukových jednotek v rámci praxe, aktivity v průběhu hodin, průběžných písemných reflexí praxe a závěrečného hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 8:30–10:00 2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na předchozí semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oborů (Divadlo a výchova, Divadlo a výchova pro neslyšící, Taneční a pohybové divadlo a výchova), a to na základě jejich poznatků z přímé umělecko-pedagogické činnosti v rámci předmětu "Praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině výukové jednotky, které realizují v různých institucích pedagogické či umělecké praxe formálního či neformálního vzdělávání (základní školy, střediska volného času, divadla), a to s ohledem na studovanou specializaci. Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Praxe I".
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru studované specializace;
- má základní znalosti z didaktiky studované specializace oboru (teorie, koncepty, metody a formy);
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu i samostatně navrhnout a reflektovat výukovou jednotku s ohledem na oblast studované specializace;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů.

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku v rámci studované specializace oboru;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy oboru specializace;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika různých věkových skupin
  • 2) Strukturování a plánování výukových jednotek v rámci předmětu Praxe I
  • 3) Reflexe realizovaných výukových jednotek s metodickými komentáři
  • 4) Závěrečná reflexe a hodnocení praxe
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • Rámcový vzdělávací program, zaměření dramatická výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě příprav jednotlivých výukových jednotek v rámci praxe, aktivity v průběhu hodin, průběžných písemných reflexí praxe a závěrečného hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Zuzana Klvaňová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 2, Wed 10:15–11:45 2
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ113 Practical Training – Seminar )
Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského stupně studia oboru Dramatická výchova. Nutno navštěvovat předmět Společná praxe I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na první semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oboru, především na základě jejich poznatků z praktické činnosti v rámci předmětu "Společné praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině programy dramatické výchovy pro žáky první třídy základní školy.
Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Společná praxe I".

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
    2) Společná tvorba programů dramatické výchovy ve skupinách pro danou věkovou skupinu
    3) Reflexe programů
    4) Závěrečná reflexe společné praxe studentů
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě tvorby programů dramatické výchovy pro danou věkovou skupinu, průběžná písemná reflexe praxe, závěrečné hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 18:00–19:30 2
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ113 Practical Training – Seminar )
Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského stupně studia oboru Dramatická výchova. Nutno navštěvovat předmět Společná praxe I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na první semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oboru, především na základě jejich poznatků z praktické činnosti v rámci předmětu "Společné praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině programy dramatické výchovy pro žáky první třídy základní školy.
Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Společná praxe I".

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
    2) Společná tvorba programů dramatické výchovy ve skupinách pro danou věkovou skupinu
    3) Reflexe programů
    4) Závěrečná reflexe společné praxe studentů
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě tvorby programů dramatické výchovy pro danou věkovou skupinu, průběžná písemná reflexe praxe, závěrečné hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 4, Thu 16:15–17:45 4
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ113 Practical Training – Seminar )
Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského stupně studia oboru Dramatická výchova. Nutno navštěvovat předmět Společná praxe I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na první semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oboru, především na základě jejich poznatků z praktické činnosti v rámci předmětu "Společné praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině programy dramatické výchovy pro žáky první třídy základní školy.
Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Společná praxe I".

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
    2) Společná tvorba programů dramatické výchovy ve skupinách pro danou věkovou skupinu
    3) Reflexe programů
    4) Závěrečná reflexe společné praxe studentů
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě tvorby programů dramatické výchovy pro danou věkovou skupinu, průběžná písemná reflexe praxe, závěrečné hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DDVL113 Practical Training – Seminar

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 2, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DDVZ113 Practical Training – Seminar )
Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského stupně studia oboru Dramatická výchova. Nutno navštěvovat předmět Společná praxe I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na první semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oboru, především na základě jejich poznatků z praktické činnosti v rámci předmětu "Společné praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině programy dramatické výchovy pro žáky první třídy základní školy.
Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Společná praxe I".

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.

Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;

Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
    2) Společná tvorba programů dramatické výchovy ve skupinách pro danou věkovou skupinu
    3) Reflexe programů
    4) Závěrečná reflexe společné praxe studentů
Literature
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
  • Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
  • Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
  • WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU. 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Zápočet udělen na základě tvorby programů dramatické výchovy pro danou věkovou skupinu, průběžná písemná reflexe praxe, závěrečné hodnocení praxe.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)