DIFA:DDMZ306 Stage management II - Informace o předmětu
DDMZ306 Stage management II
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Lenka Tesáčková (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Marketing, Management, Organizační struktury divadla, Stage Management, Účetnictví, Rozpočetnictví, Fundraising
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Cíle: Student se setkává s marketingovou, obchodní a organizační praxí v konkrétním vícesouborovém divadle.
Deskriptory: Studemt získá dovednost převést teoretické znalosti do praktických činností zpětným poukazem vyučujícího na konkrétní praxi. Získá vědomosti o uplatňování teorie v praktických činnmostech v divadle. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit marketingovou strategii prodeje představení
- zrealizovat a naplánovat zahraniční zájezd
- se orientovat ve složitější struktuře vícesouborového divadla
- využít teoretické znalosti v praktických dovednostech
- naplánovat a realizovat festival s mezinárodní účastí
- uvažovat v kontextu ekonomických dopadů na chod vícesouborového divadla - Osnova
- - repertoárový manažer
- obchodní oddělení
- propagace
- hledištní služby
- skladba repertoáru - závislosti
- premiéry, předplatné - abonomá - tvorba a druhy podle zaměření a časového zasazení
- volná představení - střet zájmů publika, provozu divadla a uměleckých záměrů
- repríza a potřeby reprízovosti
- seriály
- hostování - zájezd divadla, cizí soubory na domácí scéně
- festivaly
- pronájmy divadelní budovy
- změna představení nebo zrušení představení
- obchodní oddělení + návazná filosofie
- identifikace abonentů, získávání abonentů
- typování lokalit - zisk diváků bez abonomá
- náhody a nevysvětlitelné jevy
- určení čtyř základních skupin zájemců o divadlo
- návštěvnost - úspěchy a neúspěchy, možnosti propagace
- časové relace informovanosti veřejnosti
- oslovení návštěvníků při příchodu do divadla
- co vidí divák kolem sebe - chování pracovníků divadla, program, vstupenka prostředí
- foyeru, výstava apod.
- pokladna divadla - často jediný kontakt diváka s pracovníkem divadla, cenová politika
- masmédia a divadlo, manažer v divadle
- zahraniční zkušenosti (Belgie, Francie, Anglie, Holandsko)
- - repertoárový manažer
- Literatura
- Interní směrnice a předpisy vybraných profesionálních divadel
- DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. 2005. info
- DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. 9. ISBN 80-86102-53-X. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
zápočet na základě docházky - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ306