DDML405 Marketing Communication

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each odd Tuesday 8:30–10:00 107, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites
Successful completion of appropriate courses teaching bachelor degree field of Theatre Management, specializing in theater productions: Marketing I, II Marketing, marketing research.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍL
Cílem předmětu je v souladu s producentským zaměřením magisterského studia zajistit znalosti a jejich aplikaci v oblasti strategického řízení marketingu. Předmět zasazuje strategický marketing do systému firemních strategií, seznamuje studenty s jednotlivými oblastmi marketingové strategie, reflektuje změny a trendy v současné marketingové komunikaci a zdůrazňuje nutnost přistupovat k marketingovým řešením nikoli pouze systematicky, ale i kreativně.

Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingových komunikací nabyté v předmětech bakalářského stupně studia (především Marketing I, Marketing II a Základy marketingového výzkumu) a doplňuje základy nutné pro zpracování absolventského producentského záměru.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit pojem marketingová strategie a zasadit jej do systému firemních strategií,
- vysvětlit pojmy strategie značky, strategie komunikačního mixu, korporátní identita,
- popsat a vysvětlit postup zpracování marketingové strategie organizace,
- popsat a vysvětlit základní principy metod sloužících ke zpracování marketingové strategie,
- vysvětlit pojem marketingový plán a vymezit jeho obsah,
- popsat a zhodnotit změny a trendy v současné marketingové komunikaci,
- vysvětlit rozdíl mezi pojmy kreativita a inovace,
- vysvětlit základní principy metod podporujících kreativitu jednotlivce a týmů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě dílčích analýz zmapovat a vyhodnotit zásadní faktory vnitřního a vnějšího prostředí, které mají vliv na marketing vybrané kulturní organizace,
- zanalyzovat a vyhodnotit stávající strategii značky, strategii komunikačního mixu a korporátní identity vybrané kulturní organizace, a navrhnout možnosti jejich rozvoje,
- navrhnout strukturu marketingové strategie vybrané organizace, reflektujíc kontext, v němž působí, a to včetně potřebného personálního, finančního, materiálního a informačního zajištění, stanovit kritéria, na jejichž základě bude marketingová strategie posuzována,
- na základě znalostí z projektového řízení určit zásadní předpoklady, rizika a milníky marketingového plánu, prostřednictvím něhož bude marketingová strategie implementována,
- prezentovat, diskutovat a argumentovat své návrhy k řešení modelového příkladu se svými kolegy a pedagogem předmětu,
- reflektovat změny v současné marketingové komunikaci prostřednictvím esejí na témata zadaná pedagogem.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- volit a obhájit si vlastní postupy řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí,
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- sledovat aktuální trendy v oblasti marketingu a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Syllabus (in Czech)
  • - Úvod do strategického marketingu
    - Marketingová strategie (od analýz přes návrh po implementaci a vyhodnocení)
    - Strategie značky
    - Korporátní identita
    - Komunikační strategie a strategie komunikačního mixu
    - Kreativita a inovace (nejen) v marketingu
    - Vývoj a změny v současné marketingové komunikaci
Literature
    required literature
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil. ISBN 978-80-87270-36-3. 2013. info
  • STROSS, R. Planeta Google. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2412-3. 2012. info
  • GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-1120-2. 2010. info
  • LEVINSON, J. C. Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2472-7. 2009. info
  • OLLINS, W. O značkách. Praha: Argo. ISBN 978-80-257-0158-4. 2009. info
  • HUGHES, M. Buzzmarketing. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-153-4. 2006. info
    recommended literature
  • KOTLER, P. and K. L. KELLER. Marketing Management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5. 2013. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3004-9. 2011. info
  • VYSEKALOVÁ, J. and Jan MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2790-5. 2009. info
  • HANZELKOVÁ, A., M. KEŘKOVSKÝ, D. ODEHNALOVÁ and O. VYKYPĚL. Strategický marketing. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8. 2009. info
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1481-3. 2007. info
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1999-3. 2007. info
Teaching methods (in Czech)
FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při zpracování analýzy prostředí a návrhu marketingové strategie vybrané kulturní instituce studie. Výsledná práce je v závěrečné hodině prezentována a reflektována jak pedagogem, tak ostatními studenty. Schopnost kriticky posuzovat vývoj a změny v současné marketingové komunikaci a prostředí student ověřuje prostřednictvím esejí na pedagogem zadaná témata.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s videozáznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
Assessment methods (in Czech)
Letní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat eseje na zadaná témata, zpracovat a prezentovat analýzu prostředí a návrh marketingové strategie vybrané kulturní organizace.

Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 20 % hodnocení,
- zpracování a prezentace seminární práce: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga a ostatních členů týmu (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- eseje na zadaná témata: 30 % (slouží k ověření kritického myšlení studenta).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2016/DDML405