DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D.
Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:15–17:45 107
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s principy koncepční práce s hudbou jakožto výrazovým prostředkem divadelní inscenace a nastínit interpretační a tvůrčí možnosti, které skýtá práce s původní (nově komponovanou) scénickou hudbou. Tímto kurzem chceme přispět jak k formování myšlení o užití hudby ve tvaru divadelní inscenace, tak k profesnímu rozvoji studentů při přípravě vlastních tvůrčích aktivit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování kurzu: - vybaven znalostmi základů hudební nauky - schopen fundovaného rozboru a reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. - schopen využít potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu - schopen vést koncepční a tvůrčí dialog se skladatelem - získá předpoklady pro realizaci vlastní hudebně-dramaturgické koncepci (nahrávání, nastudování živými muzikanty)
- Syllabus (in Czech)
- LETNÍ SEMESTR 1. Lidová píseň v Čechách a na Moravě, jarmareční píseň, procesí a poutní písně (a z toho odvozený voiceband) 2. Proměny operety a muzikálu (+ okrajově hudebně-divadelní žánry: kabaret, melodram, opera, oratorium, písničkály) 3. Filmová a scénická hudba, rozhlasová tvorba – audio a vizuální ukázky – analýza 4. Čtení textu s ohledem na hudební koncepci představení, inscenace s hudební tématikou, komunikace režiséra se skladatelem 5. Zvolení hudebního žánru, instrumentace a stylovosti vhodného k danému dramatu Vlastní nasazení hudby do dramatu – leitmotiv, předěl, podkres Celková úloha hudby v inscenaci – dominantní nebo podpůrná Časové úseky a délka trvání hudby v inscenaci, interakce s ostatními složkami – scénografie, výprava + exkurze na vybrané mimobrněnské představení + závěrečný zápočtový seminář: prezentace vlastních konceptů práce s hudbou
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
- Nietzsche, Friedrich: Zrození tragédie z ducha hudby. Praha 1993. info
- Osolsobě, Ivo : Divadlo,které mluví, zpívá a tančí. Praha, 1974. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře. Poslechová cvičení. Exkurze na vybraná představení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů. Písemně zpracovaná koncepce vlastní práce s akustickou stopou ve vybraném dramatickém úryvku.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D.
Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:15–17:45 107
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s principy koncepční práce s hudbou jakožto výrazovým prostředkem divadelní inscenace a nastínit interpretační a tvůrčí možnosti, které skýtá práce s původní (nově komponovanou) scénickou hudbou. Tímto kurzem chceme přispět jak k formování myšlení o užití hudby ve tvaru divadelní inscenace, tak k profesnímu rozvoji studentů při přípravě vlastních tvůrčích aktivit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování kurzu: - vybaven znalostmi základů hudební nauky - schopen fundovaného rozboru a reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. - schopen využít potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu - schopen vést koncepční a tvůrčí dialog se skladatelem - získá předpoklady pro realizaci vlastní hudebně-dramaturgické koncepci (nahrávání, nastudování živými muzikanty)
- Syllabus (in Czech)
- LETNÍ SEMESTR 1. Lidová píseň v Čechách a na Moravě, jarmareční píseň, procesí a poutní písně (a z toho odvozený voiceband) 2. Proměny operety a muzikálu (+ okrajově hudebně-divadelní žánry: kabaret, melodram, opera, oratorium, písničkály) 3. Filmová a scénická hudba, rozhlasová tvorba – audio a vizuální ukázky – analýza 4. Čtení textu s ohledem na hudební koncepci představení, inscenace s hudební tématikou, komunikace režiséra se skladatelem 5. Zvolení hudebního žánru, instrumentace a stylovosti vhodného k danému dramatu Vlastní nasazení hudby do dramatu – leitmotiv, předěl, podkres Celková úloha hudby v inscenaci – dominantní nebo podpůrná Časové úseky a délka trvání hudby v inscenaci, interakce s ostatními složkami – scénografie, výprava + exkurze na vybrané mimobrněnské představení + závěrečný zápočtový seminář: prezentace vlastních konceptů práce s hudbou
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
- Nietzsche, Friedrich: Zrození tragédie z ducha hudby. Praha 1993. info
- Osolsobě, Ivo : Divadlo,které mluví, zpívá a tančí. Praha, 1974. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře. Poslechová cvičení. Exkurze na vybraná představení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů. Písemně zpracovaná koncepce vlastní práce s akustickou stopou ve vybraném dramatickém úryvku.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 18:00–19:30 107
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s principy koncepční práce s hudbou jakožto výrazovým prostředkem divadelní inscenace a nastínit interpretační a tvůrčí možnosti, které skýtá práce s původní (nově komponovanou) scénickou hudbou. Tímto kurzem chceme přispět jak k formování myšlení o užití hudby ve tvaru divadelní inscenace, tak k profesnímu rozvoji studentů při přípravě vlastních tvůrčích aktivit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování kurzu: - vybaven znalostmi základů hudební nauky - schopen fundovaného rozboru a reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. - schopen využít potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu - schopen vést koncepční a tvůrčí dialog se skladatelem - získá předpoklady pro realizaci vlastní hudebně-dramaturgické koncepci (nahrávání, nastudování živými muzikanty)
- Syllabus (in Czech)
- LETNÍ SEMESTR 1. Lidová píseň v Čechách a na Moravě, jarmareční píseň, procesí a poutní písně (a z toho odvozený voiceband) 2. Proměny operety a muzikálu (+ okrajově hudebně-divadelní žánry: kabaret, melodram, opera, oratorium, písničkály) 3. Filmová a scénická hudba, rozhlasová tvorba – audio a vizuální ukázky – analýza 4. Čtení textu s ohledem na hudební koncepci představení, inscenace s hudební tématikou, komunikace režiséra se skladatelem 5. Zvolení hudebního žánru, instrumentace a stylovosti vhodného k danému dramatu Vlastní nasazení hudby do dramatu – leitmotiv, předěl, podkres Celková úloha hudby v inscenaci – dominantní nebo podpůrná Časové úseky a délka trvání hudby v inscenaci, interakce s ostatními složkami – scénografie, výprava + exkurze na vybrané mimobrněnské představení + závěrečný zápočtový seminář: prezentace vlastních konceptů práce s hudbou
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
- Nietzsche, Friedrich: Zrození tragédie z ducha hudby. Praha 1993. info
- Osolsobě, Ivo : Divadlo,které mluví, zpívá a tančí. Praha, 1974. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře. Poslechová cvičení. Exkurze na vybraná představení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů. Písemně zpracovaná koncepce vlastní práce s akustickou stopou ve vybraném dramatickém úryvku.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D.
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- each odd Wednesday 18:00–18:45 107, each odd Wednesday 18:45–19:30 107
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s principy koncepční práce s hudbou jakožto výrazovým prostředkem divadelní inscenace a nastínit interpretační a tvůrčí možnosti, které skýtá práce s původní (nově komponovanou) scénickou hudbou. Tímto kurzem chceme přispět jak k formování myšlení o užití hudby ve tvaru divadelní inscenace, tak k profesnímu rozvoji studentů při přípravě vlastních tvůrčích aktivit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování kurzu: - vybaven znalostmi základů hudební nauky - schopen fundovaného rozboru a reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. - schopen využít potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu - schopen vést koncepční a tvůrčí dialog se skladatelem - získá předpoklady pro realizaci vlastní hudebně-dramaturgické koncepci (nahrávání, nastudování živými muzikanty)
- Syllabus (in Czech)
- LETNÍ SEMESTR 1. Lidová píseň v Čechách a na Moravě, jarmareční píseň, procesí a poutní písně (a z toho odvozený voiceband) 2. Proměny operety a muzikálu (+ okrajově hudebně-divadelní žánry: kabaret, melodram, opera, oratorium, písničkály) 3. Filmová a scénická hudba, rozhlasová tvorba – audio a vizuální ukázky – analýza 4. Čtení textu s ohledem na hudební koncepci představení, inscenace s hudební tématikou, komunikace režiséra se skladatelem 5. Zvolení hudebního žánru, instrumentace a stylovosti vhodného k danému dramatu Vlastní nasazení hudby do dramatu – leitmotiv, předěl, podkres Celková úloha hudby v inscenaci – dominantní nebo podpůrná Časové úseky a délka trvání hudby v inscenaci, interakce s ostatními složkami – scénografie, výprava + exkurze na vybrané mimobrněnské představení + závěrečný zápočtový seminář: prezentace vlastních konceptů práce s hudbou
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
- Nietzsche, Friedrich: Zrození tragédie z ducha hudby. Praha 1993. info
- Osolsobě, Ivo : Divadlo,které mluví, zpívá a tančí. Praha, 1974. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře. Poslechová cvičení. Exkurze na vybraná představení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů. Písemně zpracovaná koncepce vlastní práce s akustickou stopou ve vybraném dramatickém úryvku.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D.
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- each odd Tuesday 18:00–20:15 107
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s principy koncepční práce s hudbou jakožto výrazovým prostředkem divadelní inscenace a nastínit interpretační a tvůrčí možnosti, které skýtá práce s původní (nově komponovanou) scénickou hudbou. Tímto kurzem chceme přispět jak k formování myšlení o užití hudby ve tvaru divadelní inscenace, tak k profesnímu rozvoji studentů při přípravě vlastních tvůrčích aktivit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování kurzu: - vybaven znalostmi základů hudební nauky - schopen fundovaného rozboru a reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. - schopen využít potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu - schopen vést koncepční a tvůrčí dialog se skladatelem - získá předpoklady pro realizaci vlastní hudebně-dramaturgické koncepci (nahrávání, nastudování živými muzikanty)
- Syllabus (in Czech)
- LETNÍ SEMESTR 1. Lidová píseň v Čechách a na Moravě, jarmareční píseň, procesí a poutní písně (a z toho odvozený voiceband) 2. Proměny operety a muzikálu (+ okrajově hudebně-divadelní žánry: kabaret, melodram, opera, oratorium, písničkály) 3. Filmová a scénická hudba, rozhlasová tvorba – audio a vizuální ukázky – analýza 4. Čtení textu s ohledem na hudební koncepci představení, inscenace s hudební tématikou, komunikace režiséra se skladatelem 5. Zvolení hudebního žánru, instrumentace a stylovosti vhodného k danému dramatu Vlastní nasazení hudby do dramatu – leitmotiv, předěl, podkres Celková úloha hudby v inscenaci – dominantní nebo podpůrná Časové úseky a délka trvání hudby v inscenaci, interakce s ostatními složkami – scénografie, výprava + exkurze na vybrané mimobrněnské představení + závěrečný zápočtový seminář: prezentace vlastních konceptů práce s hudbou
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
- Nietzsche, Friedrich: Zrození tragédie z ducha hudby. Praha 1993. info
- Osolsobě, Ivo : Divadlo,které mluví, zpívá a tančí. Praha, 1974. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře. Poslechová cvičení. Exkurze na vybraná představení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů. Písemně zpracovaná koncepce vlastní práce s akustickou stopou ve vybraném dramatickém úryvku.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 18:00–19:30 104
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2019
The course is not taught in Summer 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Petr Hromádka (lecturer)
MgA. Hana Kovaříková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2017
The course is not taught in Summer 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
DDAL106 Incidental Music
Theatre FacultySummer 2016
The course is not taught in Summer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je seznámit posluchače se základy hudební nauky, naučit je vnimat klasickou i současnou hudbu včetně způsobu, jak je komponována. Ukázat jim cesty a možnosti práce s hudební komponentem divadelního artefaktu. Deskriptory: Posluchači zvládnou základy hudební nauky, naučí se hlouběji porozumět různým hudebním žánrům, naučí se reflektovat využití hudební složky při konkrétních inscenacích a procvičí se v zapojování hudby do vlastních projektů.
- Syllabus
- 1. Základy hudební nauky a její praktické procvičování. 2. Poslech a rozbor různých hudebních žánrů. 3. Reflexe práce s hudební složkou v historických i současných inscenacích. 4. Možnosti využití potenciálu akustické složky inscenace při jejím zrodu. 5. Akustická stopa inscenace jako jedno ze zdrojových médií současného inscenačního jazyka. 6. Možnosti zdivadelnění slova hudbou. 7. Režisérova a skladatelova koncepce práce s akustickou složkou inscenace. 8. Možnosti realizace hudebně-dramaturgické koncepce (nahrávání, nastudování živými muzikanty, akustické vlastnosti různých prostorů a materiálů.
- Literature
- recommended literature
- Dolinský, A.: Hudební nauka II, 10. vydání, Praha, 1989. info
- HYNŠT, Miloš. Malé skriptum o melodramu. info
- Pícha, F.: Všeobecná hudební nauka. SHV, Praha 1964. info
- Wagner, Richard : Opera a drama. Praha: Paseka, 2002. info
- Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
- Franz, Vladimír: Hudební dramaturgie. (http://franz.wz.cz
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Poslechová cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)