DAAZX74 Analýza a interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 407
Prerequisites (in Czech)
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl být schopen analyzovat vybraný současný dramatický text jak z hlediska tematického tak s ohledem na použití formálních prostředků. Měl by být schopen stručně charakterizovat kontext jeho vzniku - kulturní zázemí a divadelní tradici, z níž vychází. Měl by být schopen charakterizovat jeho strukturu a použité jazykové prostředky. V neposlední řadě by měl být také schopen nabídnout vlastní kreativní uchopení nabízené látky a její scénické možnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Petr Zelenka, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mark Ravenhill, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck, René Pollesch, Falk Richter, Ewald Palmetshofer, Lucy Prebble, David Gieselmann
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Lehmann, Hans - Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava 2007. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX74 Analýza a interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 407
Prerequisites (in Czech)
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl být schopen analyzovat vybraný současný dramatický text jak z hlediska tematického tak s ohledem na použití formálních prostředků. Měl by být schopen stručně charakterizovat kontext jeho vzniku - kulturní zázemí a divadelní tradici, z níž vychází. Měl by být schopen charakterizovat jeho strukturu a použité jazykové prostředky. V neposlední řadě by měl být také schopen nabídnout vlastní kreativní uchopení nabízené látky a její scénické možnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Petr Zelenka, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mark Ravenhill, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck, René Pollesch, Falk Richter, Ewald Palmetshofer, Lucy Prebble, David Gieselmann
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Lehmann, Hans - Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava 2007. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DAAZX74 Analýza a interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 407
Prerequisites (in Czech)
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl být schopen analyzovat vybraný současný dramatický text jak z hlediska tematického tak s ohledem na použití formálních prostředků. Měl by být schopen stručně charakterizovat kontext jeho vzniku - kulturní zázemí a divadelní tradici, z níž vychází. Měl by být schopen charakterizovat jeho strukturu a použité jazykové prostředky. V neposlední řadě by měl být také schopen nabídnout vlastní kreativní uchopení nabízené látky a její scénické možnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Petr Zelenka, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mark Ravenhill, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck, René Pollesch, Falk Richter, Ewald Palmetshofer, Lucy Prebble, David Gieselmann
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Lehmann, Hans - Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava 2007. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX74 Analýza a interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–15:15 407, Wed 15:15–16:00 407
Prerequisites (in Czech)
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl být schopen analyzovat vybraný současný dramatický text jak z hlediska tematického tak s ohledem na použití formálních prostředků. Měl by být schopen stručně charakterizovat kontext jeho vzniku - kulturní zázemí a divadelní tradici, z níž vychází. Měl by být schopen charakterizovat jeho strukturu a použité jazykové prostředky. V neposlední řadě by měl být také schopen nabídnout vlastní kreativní uchopení nabízené látky a její scénické možnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Petr Zelenka, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mark Ravenhill, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck, René Pollesch, Falk Richter, Ewald Palmetshofer, Lucy Prebble, David Gieselmann
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Lehmann, Hans - Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava 2007. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX74 Analýza a interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 406
Prerequisites (in Czech)
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Learning outcomes (in Czech)
Student by měl být schopen analyzovat vybraný současný dramatický text jak z hlediska tematického tak s ohledem na použití formálních prostředků. Měl by být schopen stručně charakterizovat kontext jeho vzniku - kulturní zázemí a divadelní tradici, z níž vychází. Měl by být schopen charakterizovat jeho strukturu a použité jazykové prostředky. V neposlední řadě by měl být také schopen nabídnout vlastní kreativní uchopení nabízené látky a její scénické možnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Petr Zelenka, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mark Ravenhill, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck, René Pollesch, Falk Richter, Ewald Palmetshofer, Lucy Prebble, David Gieselmann
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Lehmann, Hans - Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava 2007. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX74 Interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 407
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX74 Interpretace textů současné dramatiky )
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX74 Interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 407
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX74 Interpretace textů současné dramatiky )
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru.
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX74 Interpretace textů současné dramatiky

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX74 Interpretace textů současné dramatiky )
Student navštěvující seminář by měl být obeznámen se základy divadelní dramaturgie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je seznámit studenty s výraznými tendencemi světové dramatiky posledních let a na základě studia konkrétních dramatických textů s možnostmi jejich dramaturgicko-režijního uchopení.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován analýze konkrétních zadaných her. Studenti by se měli na základě analýzy a následné rozpravy obeznámit s různými způsoby čtení a interpretace textů různých poetik a dramaturgických přístupů v maximální dostupné šíři. Ve středu zájmu stojí především texty přinášející nové možnosti vyprávění a dramaturgického uvažování, posouvající hranice možností práce s textem jako předpokladem jevištního tvaru. Konkrétní náplň semestru se mění dle nově vznikajících a nově přeložených textů současných autorů. V minulých letech byly analyzovány texty např. těchto dramatiků: Ivan Vyrypajev, Martin McDonagh, Lukas Barfuss, Handl Klaus, René Levínský, Bernhard Studlar, Caryl Churchill, Dea Loher, Zinnie Harris, Christian Lollike, Mike Bartlett, David Greig, Martin Crimp, Roland Schimmelpfennig, Jon Fosse, Astrid Saalbachová, Lars Norén, Marius von Mayenburg, Michal Walczak, Oliver Kluck
Literature
  • Hančil, Jan: Royal Court Theatre a divadlo dramatických autorů, DAMU, Praha 2007. info
  • Horoščák, Marek: Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia, JAMU, Brno 2008. info
  • Horizonty evropského dramatu, AMU, Praha 2017
  • Jungmannová, Lenka: Příběhy obyčejných šílenství: "Nová vlna" české dramatiky po roce 1989, Akropolis, Praha 2015
Teaching methods (in Czech)
Seminář s rozpravou nad připravenou analýzou.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě práce v semináři a dodaných seminárních prací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)