DAAZX58 Present stageing creation

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 16 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
V zimním semestru 2023 se v kurzu zaměříme na téma AUDIOWALK. Hlavním cílem výuky bude zprostředkovat praktické tvůrčí zkušenosti s tímto performativním tvarem studentům a vytvořit prostor vlastní nabytou zkušenost reflektovat. V každotýdenních koncentrovaných setkáních absolvujeme hlavní typy praxe související s tvorbou audiowalku: (1) fyzické prozkoumávání terénu, (2) práce s dokumenty, které se k terénu vztahují (literatura, výpovědi, mapy atd.), (3) tvůrčí psaní, (4) pořizování zvukových nahrávek v terénu, (5) nahrávání ve studiu, (6) základy práce se softwarem na editování audia, (7) dramaturgie a postprodukce materiálu. Místo, se kterým budeme pracovat, je tzv. brněnský Bronx (lokalita okolo ulice Cejl). !POZOR! Čas pravidelného konání kurzu bude určen hlasováním zájemců v této tabulce. Zadejte své možnosti na konkrétní datum v 1. týdnu semestru. Čas, který získá nejvíc hlasů se bude ve zbytku semestru každý týden opakovat: https://strawpoll.com/GPgV6kMvzga
Literature
  • History to go: oral history, audiowalks and mobile media Author(s): Simon Bradley Source: Oral History , SPRING 2012, Vol. 40, No. 1
Teaching methods (in Czech)
Praktická cvičení, diskuze.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě aktivity v hodinách a splnění úkolů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX58 Present stageing creation

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 405
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 16 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
V zimním semestru 2022 se bude kurz zabývat současnými podobami a možnostmi dokumentárního divadla (lépe divadla zastřešitelného pojmem ‚theatre of the real‘, pro který ale v češtině neexistuje vhodný ekvivalent). V diskuzích se dotkneme některých otázek klíčových pro recepci a tvorbu divadla dokumentárního typu (fikce vs. dokumentarismus, reprezentace, autenticita, potenciality a limity divadla jako média v porovnání s performance…). Prostřednictvím přednášek, textů a videomateriálů se studenti seznámí s prací tvůrců jako Hans-Werner Kroesinger a Regine Dura, Wen Hui, Rimini Protokoll, Kuyung-Sung Lee, Boris Nikitin, Jana Svobodová, Christoph Schlingensief i dalších. Součástí semináře bude i praktické zadání, které studentům umožní vytvořit si vlastní zkušenost s dokumentárním výzkumem. První informační a organizační schůzka proběhne ve středu 5.10.2022 v obědové pauze (od 13:30) v klidové místnosti na Divadelní fakultě. Během tohoto setkání bude stanoven čas pravidelného konání kurzu.
Literature
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Tuchmann Kai (ed.), Postdramatic Dramaturgies: Resonances between Asia and Europe, dostupné online: https://library.oapen.org/bitstream/handle/20.500.12657/53936/9783839459973.pdf?sequence=1
  • Barthes Roland, Efekt reálného, dostupné online: https://www.academia.edu/3567496/Roland_Barthes_Efekt_re%C3%A1ln%C3%A9ho_Leffet_de_r%C3%A9el_The_Reality_Effect
  • Irmer Thomas, A Search for New Realities: Documentary Theatre in Germany
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, seminární diskuze, praktická cvičení.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě aktivity v seminářích a splnění úkolů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz v zimním semestru 2021, tomto (snad) prvním studijním období po Covidu, bude úzce napojen na aktuální dění v brněnském a Brnu blízkém divadelním i umělecko-akademickém prostředí. Jeho cílem bude využít dlouho neexistující příležitosti živě navštěvovat kulturní akce vzniklé na základě svěžího tvůrčího myšlení a cítění, které usiluje o dialog s naší současnou žitou skutečností. Pravidelné semináře budou studentům sloužit jako prostor pro hlubší reflexi a přesnější artikulaci těchto zážitků. Podle povahy navštívené akce bude divácká zkušenost rozšířena četbou vhodné literatury a zadanými úkoly. První informační a organizační schůzka proběhne 5.10.2021 od 16.15 na učebně č. 407. Během tohoto setkání bude stanoven čas pravdelného konání kurzu.
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • LOTKER, Sodja, Dramaturgie přítomnosti 1 a 2.
  • ROMANSKA, Magda (ed.), Routledge Companion to Dramaturgy.
  • RANCIERE, Jacques, Emancipovaný divák.
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě aktivity v seminářích, splnění úkolů a odevzdání závěrečné písemné práce.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Alvis Hermanis a Mára Kimele 2) Christoph Marthaler 3) Kristian Lupa 4) Jan Klata 5) Luk Perceval 6) Romeo Castellucci 7) Gob Squad 8) Forced Entertainment 9) Falk Richter 10) Frank Castorf
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě písemné práce v rozsahu 3 - 5 stran, v níž se odrazí analýza minimálně pěti viděných inscenací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Klára Škrobánková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. et Mgr. Klára Škrobánková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Alvis Hermanis a Mára Kimele 2) Christoph Marthaler 3) Kristian Lupa 4) Jan Klata 5) Luk Perceval 6) Romeo Castellucci 7) Gob Squad 8) Forced Entertainment 9) Falk Richter 10) Frank Castorf
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě písemné práce v rozsahu 3 - 5 stran, v níž se odrazí analýza minimálně pěti viděných inscenací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation 1

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Klára Škrobánková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each even Tuesday 18:00–21:15 104
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 2. 10. Úvodní setkání
  • 9. 10. Martin Ožvold
  • 13. 11. Elvíra Němečková
  • 27. 11. Sodja Lotker
  • Bude upřesněno:
  • Martin Blažíček
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
Assessment methods (in Czech)
Závěrečná esej (5-8 normostran).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation 1

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. MgA. Barbora Herčíková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. MgA. Barbora Herčíková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–21:15 104
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Alvis Hermanis a Mára Kimele 2) Christoph Marthaler 3) Kristian Lupa 4) Jan Klata 5) Luk Perceval 6) Romeo Castellucci 7) Gob Squad 8) Forced Entertainment 9) Falk Richter 10) Frank Castorf
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě písemné práce v rozsahu 3 - 5 stran, v níž se odrazí analýza minimálně pěti viděných inscenací.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation 2

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
1/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. MgA. Barbora Herčíková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. MgA. Barbora Herčíková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Alvis Hermanis a Mára Kimele 2) Christoph Marthaler 3) Kristian Lupa 4) Jan Klata 5) Luk Perceval 6) Romeo Castellucci 7) Gob Squad 8) Forced Entertainment 9) Falk Richter 10) Frank Castorf
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě písemné práce v rozsahu 3 - 5 stran, v níž se odrazí analýza minimálně pěti viděných inscenací.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DAAZX58 Present stageing creation 1

Theatre Faculty
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. MgA. Barbora Herčíková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. MgA. Barbora Herčíková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou potřeba speciální vstupní požadavky.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je pokračovat v mapování výrazných soudobých inscenačních divadelních trednů, rozšiřovat povědomí studentů o žánrech, inscenačních metodách a významných režijních osobnostech.
Syllabus (in Czech)
  • 1) Alvis Hermanis a Mára Kimele 2) Christoph Marthaler 3) Kristian Lupa 4) Jan Klata 5) Luk Perceval 6) Romeo Castellucci 7) Gob Squad 8) Forced Entertainment 9) Falk Richter 10) Frank Castorf
Literature
  • Lehmann, Hans Thies: Postdramatické divadlo, Bratislava (Divadelný ústav) 2007. info
  • Fischer-Lichte, Erika. Estetika performativity. Na konári, Mníšek pod Brdy 2011.
  • Jiřička, Lukáš: Identita v době otřesu. Skici o současném polském divadle. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
  • Adámek, Jiří: Théâtre musical. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou úvodní přednášky a následné projekce záznamu vybraných inscenací.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení probíhá na základě písemné práce v rozsahu 3 - 5 stran, v níž se odrazí analýza minimálně pěti viděných inscenací.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)