DIFA:DAAZX31 3D Graphics - Course Information
DAAZX31 3D Graphics
Theatre FacultyWinter 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
- Guaranteed by
- Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–16:00 304
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s tvorbou v programu Blender. Od práce se základními tvary postupně k modelování složitějších objektů, návrh divadelní scény a jednoduché animace využitelné například ve video mappingu, filmu či audiovizuálních projektech. Součástí výuky je také příprava modelů pro 3D tisk. Důraz je kladen na propojení technických znalostí s tvůrčím přístupem dle oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
nastavit pracovní prostředí v programu Blender
seznámení a využít základní nástroje k tvorbě 3D objektů
modelování složitějších 3D scén (dle oboru)
tvorba animace s ohledem na jejich využití dle oboru (video mapping, film a video)
připrava a exportot 3D modelu do formátu vhodného pro 3D tisk
reflektovat vlastní efektivitu pracovní postup
nalezení funkčních pracovních postupů v kontextu budoucí profesní praxe - Syllabus (in Czech)
- instalace Blenderu, základní uživatelské rozhraní a navigace (viewport, panely, klávesové zkratky)
- práce jednoduchými objekty: kostka, koule, válec – orientace v 3D prostoru
- modelování základních objektů (Edit Mode vs Object Mode)
- transformační nástroj a modifiers
- export a příprava pro 3D tisk
- práce se světlem
- materiály, texturován ( UV map, Cycles vs EEVEE)
- Základní materiály, procedurální textury, UV mapování
- jednoduchá animace (práce s kamerou, timeline, atd)
- samostatné projekty a autorská tvorba (tisk 3d objektu, návrh divadelní scény, animace)
- prezentace výsledků a obhajoba pracovního postupu.
- Literature
- recommended literature
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Blender 3D Practical Guide 2025-2026: Modeling, Texturing, and Rendering; ISBN-13 979-8281304085
- The Ultimate Book of 3D Printing Tips and Tricks 2025 Revision (FDM/FFF)
- Blender 4.3 From Beginner to Pro; EAN: 9798309312603
- https://www.prusa3d.cz/wp-content/uploads/zaklady-3d-tisku.pdf
- Začínáme s 3D tiskem, Nick Kloski, Liza Wallach Kloski, Computer Press (CPress), ISBN: 978-80-251-4876-1
- Teaching methods (in Czech)
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Assessment methods (in Czech)
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34% - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2025/DAAZX31