DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 413
Prerequisites (in Czech)
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 19:45–21:15 413
Prerequisites (in Czech)
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–18:45 722, Wed 18:45–19:30 722
Prerequisites (in Czech)
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 722
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX22 Internet project Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX22 Internet project Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 RADIO
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX22 Internet project Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tereza Semotamová, Ph.D. (lecturer)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each even Wednesday 16:15–19:30 RADIO
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX22 Internet project Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAALX22 Internet project Black Box )
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DAAZX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Winter 2023

The course is not taught in Winter 2023

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Základní dovednosti v oblasti vytváření a zpracování zvukového záznamu, schopnost systematicky autorsky rozvíjet svůj záměr od námětu až k výsledné realizaci.

















Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vytvořit originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže rozhlasový cyklus autorsky a dramaturgicky rozvíjet. je schopen reagovat na dramaturgické připomínky. Dokáže vytvořit dílo ve vysílatelné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • HORRIGAN, John B. Online Communities : Networks that nurture long-distance [online].Washington : Pew Internet & American Life Project, 2001-10-31 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://www.pewinternet.org/~/media/Files/Reports/2001/PIP_Communities_Report.pdf.pdf>. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)