DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DAALX31/JT: Mon 14:30–16:00 304, T. Gruna
DAALX31/SC: Wed 8:30–10:00 304, T. Gruna
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů
Syllabus (in Czech)
  • nastavení cycles render
  • node system
  • pokročilé modifiers
  • UV mapping
  • Vertex paint
  • Texture paint
  • Bump mapping / Normal mapping / Displacement
  • typy a užití emitterů
  • nastavení kvality výstupní vizualizace
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 304
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů
Syllabus (in Czech)
  • nastavení cycles render
  • node system
  • pokročilé modifiers
  • UV mapping
  • Vertex paint
  • Texture paint
  • Bump mapping / Normal mapping / Displacement
  • typy a užití emitterů
  • nastavení kvality výstupní vizualizace
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 304
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů
Syllabus (in Czech)
  • nastavení cycles render
  • node system
  • pokročilé modifiers
  • UV mapping
  • Vertex paint
  • Texture paint
  • Bump mapping / Normal mapping / Displacement
  • typy a užití emitterů
  • nastavení kvality výstupní vizualizace
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–15:15 304, Mon 15:15–16:00 304
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů
Syllabus (in Czech)
  • nastavení cycles render
  • node system
  • pokročilé modifiers
  • UV mapping
  • Vertex paint
  • Texture paint
  • Bump mapping / Normal mapping / Displacement
  • typy a užití emitterů
  • nastavení kvality výstupní vizualizace
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 304
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů
Syllabus (in Czech)
  • nastavení cycles render
  • node system
  • pokročilé modifiers
  • UV mapping
  • Vertex paint
  • Texture paint
  • Bump mapping / Normal mapping / Displacement
  • typy a užití emitterů
  • nastavení kvality výstupní vizualizace
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:30 304
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX31 3D Graphics )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
Syllabus (in Czech)
  • Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 304
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX31 3D Graphics )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
Syllabus (in Czech)
  • Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 10:15–11:45 304
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX31 3D Graphics )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
Syllabus (in Czech)
  • Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
Literature
    recommended literature
  • https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
  • https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
  • https://www.youtube.com/user/blendercookie
  • Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 10:15–11:45 304, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX31 3D Graphics )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
Syllabus (in Czech)
  • Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
Literature
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX31 3D Graphics

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX31 3D Graphics )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
Syllabus (in Czech)
  • Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
Literature
  • Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)