DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 413
Prerequisites (in Czech)
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–18:45 408, Wed 18:45–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 722
Prerequisites (in Czech)
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 722
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX22 Internet project Black Box )
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX22 Internet project Black Box )
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 RADIO
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX22 Internet project Black Box )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Letní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tereza Semotamová, Ph.D. (lecturer)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer), MgA. Tereza Semotamová, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each even Wednesday 16:15–19:30 RADIO, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX22 Internet project Black Box )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Letní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DAAZX22 Internet project Black Box )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Letní semestr
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DAALX22 Internet project Black Box

Theatre Faculty
Summer 2022

The course is not taught in Summer 2022

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
Literature
  • Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
  • GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
  • GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
  • Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
  • Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
Teaching methods (in Czech)
Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.

Pravidelná výuka
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)